• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

نصف ظرفیت مسافری خطوط ریلی فارس استفاده می‌شود

  • کد خبر : 30813
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
نصف ظرفیت مسافری خطوط ریلی فارس استفاده می‌شود
مدیرکل راه آهن فارس اعلام کرد که در پی شیوع بیماری کرونا واعمال پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در راستای اجرای طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها تنها از ۵۰ درصد ظرفیت خطوط ریلی استان استفاده می‌شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا ، مهرداد انصاری بیان کرد: در شرایط کنونی و تأثیر شیوع بیماری کرونا قطارهای فارس برای ایمنی مسافرین، فاصله گذاری اجتماعی با استفاده  از ۵۰ درصد ظرفیت کوپه‌ها رعایت می‌شود.

او ادامه داد: ضدعفونی و گندزدایی کامل قطار شامل سرویس‌های بهداشتی، راهروها، رستوران و کوپه‌ها پیش از حرکت قطار و در حین حرکت و هم چنین پلمپ گذاری کوپه‌ها در مبدأ  به طور دقیق انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل راه آهن فارس، تب سنجی و ضدعفونی وسایل مسافرین در بدو ورود و هنگارم خروج از ایستگاه‌های مسافری و هم چنین اختصاص ماسک به مسافرین در کوپه قطار  از موارد دیگری است که برای سلامت مسافران و داشتن سفری ایمن در نظر گرفته شده است.

انصاری خاطرنشان کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در ایستگاه‌های مسافری و حین سفر از الزامات اداره کل فارس در سفرهای است. همچنین غذای مسافرین به صورت بسته بندی سرو می‌شود وکارکنان قطار نیز  مجهز به تجهیزات حفاظت شخصی مثل ماسک و دستکش  هستند تا بتوانند به کمک دیگر همکاران سفری سلامت و ایمن را برای مسافرین خلق کنند.

او در پاسخ به این پرسش که مصوبه جدید ابلاغی از طرف ستاد مبارزه با بیماری کرونا در راه آهن فارس به چه شکلی اجرا می‌شود؟ گفت: در راستای اجرای مصوبه ستاد مقابله با بیماری کرونا درخصوص اعمال محدودیت سفر با حمل و نقل عمومی، مبنی بر ممنوعیت جابجایی مسافران دارای تست مثبت کرونا و با هدف تسریع در قطع زنجیره شیوع این بیماری، جابجایی این مسافرین از طریق حمل و نقل ریلی ممنوع است.

مدیرکل راه آهن فارس عنوان کرد: با توجه به شیوه نامه ابلاغی سیستم فروش بلیت قطار به سامانه وزارت بهداشت لینک شده و اجازه صدور بلیت برای افرادی که تست کرونای آنها  مثبت باشد را نمی‌دهد این در مورد مسافرانی که بعد از تهیه بلیت تست‌شان مثبت شده باشد نیز صادق است.

انصاری اظهار کرد: روزانه مسافرین قطار پایش شده و چنانچه هریک از مسافرین دارای تست مثبت باشند، توسط سامانه شناسایی و از مسافرت آنها جلوگیری ‌می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30813

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.