• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

نماینده مجلس تهران : پروژه قطارهای حومه‌ای با اتصال به مترو تکمیل می‌شود

  • کد خبر : 2189
  • ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳

0 (0) یک نماینده مجلس در گفت‌‌وگو با فارس: پروژه قطارهای حومه‌ای با اتصال به مترو تکمیل می‌شود/از اعمال سلیقه‌های شخصی پرهیز کنیم خبرگزاری فارس: پروژه قطارهای حومه‌ای با اتصال به مترو تکمیل می‌شود/از اعمال سلیقه‌های شخصی پرهیز کنیم نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه پروژه قطار حومه‌ای با اتصال به مترو تکمیل […]

0
(0)

یک نماینده مجلس در گفت‌‌وگو با فارس:
پروژه قطارهای حومه‌ای با اتصال به مترو تکمیل می‌شود/از اعمال سلیقه‌های شخصی پرهیز کنیم

خبرگزاری فارس: پروژه قطارهای حومه‌ای با اتصال به مترو تکمیل می‌شود/از اعمال سلیقه‌های شخصی پرهیز کنیم
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه پروژه قطار حومه‌ای با اتصال به مترو تکمیل می‌شود، گفت: مجلس درحال بررسی است تا بتواند ردیف‌های بودجه‌ای را برای این بخش در نظر بگیرد، بودجه ایجاد این خطوط را فراهم و بر آن نظارت کند.

‌مهدی شیخ در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به تأکیدات برنامه ششم توسعه مبنی بر جابه‌جایی 20 میلیون مسافر توسط قطارهای حومه‌ای تا سال 1400، افزود: توسعه قطارهای حومه‌ای در اطراف تهران نقش بسیار مؤثری در حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا دارد، خصوصاً اینکه هم اکنون شاهد آلودگی بیش از حد هوا به خصوص در فصل سرما هستیم.

وی ادامه داد: توسعه قطار‌های حومه‌ای می‌تواند به کاهش بار ترافیکی شهر تهران کمک کند و در کنترل ترافیک از شهرهای اقماری استان تهران به کلان‌شهر تهران و تسهیل جابه‌جایی مسافر موثر باشد.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه توسعه قطارهای حومه‌‌ای موجب توسعه یافتگی حومه شهرهای بزرگ و ایجاد اشتغال می‌شود، در مورد تمهیدات مجلس برای توسعه قطارهای حومه‌ای اظهار داشت: مجلس درحال بررسی است تا بتواند ردیف‌های بودجه‌ای را برای این بخش در نظر بگیرد و بودجه ایجاد این خطوط را فراهم و بر آن نظارت کند.

شیخ اضافه کرد: اگر مجلس بتواند موضوع بودجه توسعه این قطارها را فراهم کند گام بلندی در این زمینه برداشته است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس‌ در مجلس‌بیان کرد: در عین حال ضرورت دارد که خطوط مترو به قطارهای حومه‌ای متصل شود تا این اقدام ارزش واقعی خود را پیدا کند.

شیخ درباره برخی‌ مخالفت‌ها برای ایجاد و توسعه قطارهای حومه‌ای اظهار داشت:‌ باید مشخص شود که این دغدغه‌ها برای چیست و مشکلات را بر طرف کرد اما در نظر داشته باشید که نمی‌توان به واسطه مخالفت‌های سلیقه‌ای، از پیشرفت کشور در بخش حمل و نقل‌جلوگیری کرد.

بر اساس این گزارش در حال که برنامه دولت اتصال قطارهای حومه‌ای به خطوط ریلی مترو و ایجاد زنجیره حمل و نقل ترکیبی است، برخی با آن مخالفت می‌کنند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2189

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.