• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

نوروز ۱۴۰۰ روزانه ۸۶ رام قطار در مسیر مشهد تردد می‌کند

  • کد خبر : 32095
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
نوروز ۱۴۰۰ روزانه ۸۶ رام قطار در مسیر مشهد تردد می‌کند
مدیرکل راه آهن خراسان رضوی گفت: در بازه زمانی فروردین ماه ۱۴۰۰، روزانه ۴۳ رام قطار رفت و ۴۳ رام قطار برگشت برای جا به جایی مسافران در مسیرهای منتهی به مشهد برنامه ریزی شده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا، مصطفی نصیری ورگ افزود: ظرفیت ذکر شده براساس تقاضای سفر برنامه ریزی شده و از این تعداد، ۱۲ رام قطار پنج ستاره مسافربری برای سفرهای ریلی در مسیر مشهد پیش فروش شده است.

وی ادامه داد: با توجه به پروتکلهای بهداشتی اعلام شده فقط ۵۰ درصد ظرفیت قطارهای مسافربری در اختیار مسافران قرار می گیرد یعنی از مجموع تختها در کوپه های چهار و ۶ تخته به ترتیب ۲ و سه تخت در هر کوپه به فروش می‌رسد.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: اگر ظرفیت قطارهای مسافربری در برخی از این مسیرها کامل نشود ممکن است  تعدادی از قطارها حذف شود و یا با توجه به شرایط، قطارهای یاد شده به سایر مسیرهای پرتردد منتقل شود.

با آغاز موج نخست شیوع کرونا در کشور طی فروردین ماه سال ۹۹ فعالیت قطارهای مسافربری در مسیر مشهد در پی کاهش تقاضای مردم برای سفرهای نوروزی، از روزانه ۹۴ رام ابتدا به سه رام کاهش یافت و در ادامه طی رخدادی بی‌سابقه حرکت قطارهای مسافربری در مسیر مشهد روز نهم فروردین ماه ۱۳۹۹ برای مدتی متوقف شد.

در سال ۹۸، ۱۴ میلیون و هزار و ۹۳ مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا شدند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن یک درصد کاهش داشت.

بر این اساس طی سالهای گذشته ماهانه بیش از یک میلیون مسافر در مسیرهای منتهی به مشهد جابه‌جا می شدند که با کاهش تقاضا برای سفر ناشی از شیوع کرونا این رقم طی ۶ ماهه نخست سال ۹۹ به حدود ۴۰۰ هزار مسافر در ماه رسیده است.

۲۳ ایستگاه راه‌آهن در شبکه ریلی خراسان دایر است و در حالت عادی روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کردند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32095

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.