• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

نوید رفع مشکل حمل و نقل ریلی و کامیونی بین ایران و تاجیکستان

  • کد خبر : 23192
  • ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس وعده طرف تاجیکستانی، مشکل حمل و نقل ریلی و حمل و نقل کامیونی بین دو کشور به‌زودی برطرف می‌شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در دیدار تجار و بازرگانان ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران که در شهر دوشنبه برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای توسعه روابط با جمهوری تاجیکستان  گفت: در مذاکرات با مسئولان تاجیکستان برای رفع مشکلات مبادلات تجاری، انتقال پول، استاندارد کالا، پذیرش سفارش‌های تجاری و اقلام خوراکی گفت و گو و توافقات خوبی انجام گرفت.

او در خصوص مذاکرات انجام گرفته با دبیر شورای امنیت ملی کشور تاجیکستان گفت: براساس وعده طرف مقابل، مشکل حمل و نقل ریلی و حمل و نقل کامیونی بین دو کشور به‌زودی مرتفع می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مشکل ثبت شرکت‌های ایرانی در تاجیکستان گفت: با توجه به اینکه رویکرد ما به شرق باید تقویت شود، تاکید داریم که هرگونه فعالیت اقتصادی با ثبت شرکت و براساس نوع فعالیت انجام گیرد.

رزم حسینی افزود: تلاش می‌کنیم مشکل صدور ویزا در مشهد مقدس را نیز با کمک وزارت خارجه کشورمان حل کنیم و به زودی امکان ثبت ویزا‌های الکترونیک نیز فراهم شود.

او با اشاره به نقش تاثیرگذار آستان قدس رضوی در توسعه همکاری‌ها اقتصادی با کشور تاجیکستان ادامه داد: حسب تاکیدات مقام معظم رهبری فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های توسعه‌ای در این بخش، انشاالله به زودی برکات ارزشمندی را در مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی نصیب کشورمان خواهد کرد.

محمدتقی صابری سفیر جمهوری اسلامی ایران در شهر دوشنبه نیز در ادامه این دیدار گفت: با تمام توان برای رفع مشکلات تجاری و توسعه همکاری‌های اقتصادی در خدمت بخش خصوصی خواهیم بود.

او ادامه داد: استاندار خراسان رضوی در سفر به منطقه دنغره برای رفع موانع مبادله پول و ورود صنایع غذایی، مشارکت‌های صنعتی و سرمایه گذاری‌های مشترک، مذاکرات خوبی با مقامات تاجیکستانی داشته است و ما هم وظیفه داریم پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23192

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.