• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

نگاه راه‌آهن نگاه بنگاه‌داری و صرفه اقتصادی نیست/ سطح خدمات واگن‌ها امسال با ستاره در بلیت قطارها مشخص‌شده است

  • کد خبر : 15433
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
نگاه راه‌آهن نگاه بنگاه‌داری و صرفه اقتصادی نیست/ سطح خدمات واگن‌ها امسال با ستاره در بلیت قطارها مشخص‌شده است

0 (0) مدير عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی: نگاه راه‌آهن نگاه بنگاه‌داری و صرفه اقتصادی نیست/ سطح خدمات واگن‌ها امسال با ستاره در بلیت قطارها مشخص‌شده است معاون وزير و مدير عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه نگاه این شرکت بنگاه‌داری و صرفه اقتصادی نیست گفت: برای ارتقای خدمات در ایام نوروز ۹۸ سطح خدمات […]

0
(0)

مدير عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی:

نگاه راه‌آهن نگاه بنگاه‌داری و صرفه اقتصادی نیست/ سطح خدمات واگن‌ها امسال با ستاره در بلیت قطارها مشخص‌شده است

معاون وزير و مدير عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه نگاه این شرکت بنگاه‌داری و صرفه اقتصادی نیست گفت: برای ارتقای خدمات در ایام نوروز ۹۸ سطح خدمات واگن‌ها امسال با ستاره در بلیت قطارها مشخص‌شده است.

سعید رسولی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه  و شهرسازی با اشاره به اینکه راه‌آهن سطح تماس بسیاری با اقشار مختلف دارد تصریح کرد: به دلیل نگاه جامعی این شرکت بر روی اهداف کلان تلاش کرده است تا از نگاه بنگاه‌داری و صرفه اقتصادی پرهیز کند.

وی نگاه حاکم بر راه‌آهن را نگاه توسعه‌ای و منافع عمومی دانست و افزود: تلاش شده است تا در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران منافع اجتماعی و اثر توسعه‌ای ریلی در کل اقتصاد کشور موردنظر قرار گیرد و به رشد اقتصادی کشور کمک کند.

رسولی بابیان اینکه در حوزه مسافری علیرغم مشکلات اقتصادی شاهد افزایش سرویس‌دهی هستیم اظهار کرد: باوجود آنکه ۱۰۷ واگن بی‌کیفیت و ناایمن در سال جاری از چرخه سیر حذف شد و به تبع تعداد صندلی مسافری راه‌آهن کاهش یافت، ولی خوشبختانه ۱۵ درصد رشد حمل مسافر در سال ۹۷ رقم خورده است و این به مدد همکاری شرکت‌های خصوصی مسافربری و معاونت مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بوده است .

مدير عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه راه‌آهن تلاش کرده است تا علاوه برافزایش کمی جابه‌جایی مسافر ریلی کیفیت خدمات نیز ارتقا یابد ادامه داد: در این رابطه رتبه‌بندی قطارهای مسافری در دستور کار قرار گرفت و جای امیدواری است که به نتیجه رسیده است و در بلیت‌های صادره نوروزی درجه قطار با ستاره شده که بالاترین سطح خدمات را قطارهای ۵ ستاره ارائه می‌کنند.

به گفته رسولی همچنین در بلیت‌های نوروزی امسال خدمات ارائه‌شده به مسافر ذکرشده که گامی مؤثر در راستای رعایت حقوق شهروندی و حقوق مسافر است.

وی بابیان اینکه ستاره‌بندی واگن‌های ریلی باعث رقابت بین شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس می‌شود تا سطح خدمات خود را ارتقا دهند ادامه داد: برنامه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ارائه خدمات مطلوب‌تر ایستگاهی و مسافری به شهروندان است در کنار ارتقا سرویس‌دهی قطارها است و به همین منظور قراردادهایی که در دست اقدام وجود دارد تا تعداد واگن‌ها بیشتر شده و سرویس‌دهی افزایش یابد.

رسول در پایان بیان کرد: بر اساس قانون برنامه ششم تکلیفی بر عهده راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گذاشته شد تا شرکت قطارهای حومه‌ای را تشکیل دهد و خوشبختانه این موضوع در دولت به تصویب رسیده و امیدواریم در سال ۹۸ با تشکیل این شرکت ارائه خدمات مطلوب‌تری به ساکنان حاشیه کلان‌شهرها ارائه شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=15433

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.