• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

هدف گذاری برای دستیابی به سهم ۳۰ درصدی حمل بار ریلی در بنادر

  • کد خبر : 12382
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶
هدف گذاری برای دستیابی به سهم ۳۰ درصدی حمل بار ریلی در بنادر

0 (0) معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خبرداد؛ هدف گذاری برای دستیابی به سهم ۳۰ درصدی حمل بار ریلی در بنادر معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریا نوردی، اتصال راه آهن به بنادر را اقتصادی دانست و ازهدف گذاری برای رسیدن سهم ۳۰ درصدی حمل بارریلی به بنادر […]

0
(0)

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خبرداد؛

هدف گذاری برای دستیابی به سهم ۳۰ درصدی حمل بار ریلی در بنادر

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریا نوردی، اتصال راه آهن به بنادر را اقتصادی دانست و ازهدف گذاری برای رسیدن سهم ۳۰ درصدی حمل بارریلی به بنادر در ۵ سال آینده خبر داد .
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محمد علی حسن زاده با اشاره به شرایط متفاوت جغرافیای کشورمان گفت: ایران در شاهراه و چهار راه تجارت جهانی قرار دارد و بیش از ۱۰۰ مرز دریایی در جنوب کشور قرار دارد.
حسن زاده با اشاره به اینکه اولین مرزها با شمال و جنوب ۲ هزار کیلومتر فاصله دارد، افزود: وقتی برای حمل بار از ظرفیت های ریلی استفاده نمی شود، به ناچار بار از طریق جاده و کامیون که غیر اقتصادی است حمل می شود .
وی گفت: ۹۴ درصد از واردات کشور و ۸۴ درصد از صادرات گمرکی از طریق بنادر انجام می شود و مهترین و عالی ترین خدمات در شهرهای لجستیکی – بندر چابهار ، امام خمینی ارائه می شود .
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی بابیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کالاها از طریق بنادر صادر می شود، اتصال راه آهن به بنادر را اقتصادی برشمرد و گفت: سهم ریل از بار ورودی و خروجی بنادر ۱۱ درصد است که بیانگر سهم اندک ریل در این زمینه است .
وی از هدف گذاری برای رسیدن سهم ۳۰ درصدی حمل بار ریلی به بنادر در ۵ سال آینده خبر داد و افزود : اتصال بنادر به بندرها و محل های تولید کالا ، ایجاد تاسیسات افزایش ظرفیت بارگیری و کاهش تعرفه های سازمان بنادر از جمله راهکارهایی است که موجب می شود تا حمل و نقل ریلی در مقایسه با حمل و نقل جاده ای رقابتی تر شده و صاحبان کالا اشتیاق بیشتری به استفاده از این حمل و نقل ریلی نشان دهند.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریا نوردی با اشاره به مصوبه ای به منظور تخصیص تسهیلات با سود کم به پروژه های این سازمان گفت: در سال ۹۵ و ۹۶ سهم ریل در بندر شهید رجایی ۶ درصد بود و در نظر است تا این سهم به ۳۰ درصد افزایش یابد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۳ قلم کالا با ریل جابجا می شود و درصدد هستیم تا با متنوع کردن سبد محصولات قابل جابه جایی با ریل ؛ رشد ترانزیت در کشور را رقم بزنیم .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=12382

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.