• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

هفتمین همایش معاونین و رؤسای گروهای مسافری مناطق راه آهن

  • کد خبر : 3533
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۹:۳۴
هفتمین همایش معاونین و رؤسای گروهای مسافری مناطق راه آهن

0 (0) هفتمین همایش معاونین و رؤسای گروهای مسافری مناطق راه آهن هفتمین همایش معاونین و رؤسای گروهای مسافری مناطق راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با حضور مهندس موسوی معاونت مسافری راه آهن، زارعی مشاور مدیر عامل و دیگر مسئولین ستادی و راه آهن یزد در اداره کل راه آهن منطقه یزد برگزار گردید. مهندس […]

0
(0)

هفتمین همایش معاونین و رؤسای گروهای مسافری مناطق راه آهن

هفتمین همایش معاونین و رؤسای گروهای مسافری مناطق راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با حضور مهندس موسوی معاونت مسافری راه آهن، زارعی مشاور مدیر عامل و دیگر مسئولین ستادی و راه آهن یزد در اداره کل راه آهن منطقه یزد برگزار گردید.

مهندس موسوی در این همایش گفت: جابجایی ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مسافر در سال ۹۶ در حوزه شهری و حومه ای صورت گرفته است که نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد داشته

وی تصریح کرد: در ایام پیک مسافرت های نوروزی، ۴ هزار و ۸۴۰ رام قطار پیش بینی شده که رشد ۱۵/۷ درصد نسبت به سال قبل دارد. که در این راستا ۳۵۰ واگن با عمر بالای ۴۵ سال و ۲۸۰ واگن با عمر بالای ۳۰ سال از رده خارج و تعدادی واگن های نو و یا تعمیر و بازسازی شده جایگزین شده است.

وی ادامه داد: توجه مسئولان کشوری به حمل و نقل ریلی، طی ۵ سال اخیر شکل گرفته و شاهد اقدامات اساسی خصوصا در قانون برنامه ششم توسعه بوده ایم که سفر رئیس جمهور محترم و هیات وزیران با قطار نیز نشان از اهمیت دادن به ناوگان ریلی دارد.

موسوی خاطر نشان کرد: اختصاص یک درصد درآمد های نفتی به راه آهن، حاکی از اهمیت دادن به رشد و توسعه حمل و نقل ریلی است همچنین در این راستا در قانون برنامه ششم توسعه افزایش سهم بار به میزان ۳۰ درصد و مسافر ۲۰ درصد پیش بینی شده است که تا سال ۱۴۰۰ آمار مسافر جابجا شده باید به ۱۰۳ میلیون نفر برسد که سهم قطارهای حومه ای ۵۱ میلیون و قطارهای بین شهری نیز۵۲ میلیون خواهد بود.بر این اساس در سال ۹۷ باید ۵۳ میلیون نفر مسافر جابجا شود

لازمه تحقق این مهم، تامین ۹۰۰ دستگاه واگن،بین شهری و ۳۳ رام قطار ریل باس است

در ابتدای این همایش، مهندس داودی، رئیس مرکز هماهنگی امور مناطق راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین، به اهمیت راه آهن یزد اشاره نمود و گفت: یزد در مرکز جغرافیای کشور واقع شده و وجود معادن سنگ آهن به اهمیت آن افزوده است و مرکز مواصلاتی عبور بارهای ترانزیتی از شرق وغرب و شمال جنوب کشور می باشد.

مهندس داودی تصریح کرد: ۴۰ درصد از بارگیری و ۲۵ درصد از در آمد ناوگان ریلی کشور، به راه آهن منطقه یزد اختصاص یافته است که در جهت تحقق این امر روزانه ۱۲۰ رام قطار باری و مسافری در محور این اداره کل تردد می نمایند.

داودی به اهمیت مرکز کنترل ترافیک این اداره کل اشاره نمود و گفت: ۴۶ ایستگاه از ادارات کل یزد، اصفهان و کرمان زیر نظر مرکز سی تی سی یزد می باشد و قابلیت افزایش تا ۶۰ ایستگاه امکان پذیر می باشد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3533

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.