• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه های آینده با حضورنمایندگان ۲۵ کشور در تهران برگزار می شود

  • کد خبر : 21991
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳
هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه های آینده با حضورنمایندگان ۲۵ کشور در تهران برگزار می شود
معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه های آینده روزهای ۲۰ تا ۲۲ آبان ماه سال جاری در تهران با اتحادیه بین المللی راه آهن ها با حضور نمایندگان ۲۵ کشور جهان خبر داد.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، «سعید رسولی» روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در مجموع ۷۰ شرکت کننده خارجی برای حضور در این کنفرانس با شعار: “ایستگاه های راه آهن، رونق بخش زندگی شهری” به تهران سفر می کنند.

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه تاکنون ۱۱۲ مقاله علمی تخصصی به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده است، گفت: از ۱۱۲ مقاله ۵۰ مقاله برای ارائه در این کنفرانس پذیرفته شده که ۲۵ مقاله آن توسط محققان بین المللی ارائه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: این کنفرانس هر دو سال یکبار در یکی از کشور های جهان برگزار می شود و پیش از این، کنفرانس بین المللی ایستگاه های آینده، در سال ۲۰۱۷ در اسپانیا، ۲۰۱۵ در مراکش، ۲۰۱۳ در روسیه ، ۲۰۱۱ در بلژیک، ۲۰۰۷ در فرانسه و ۲۰۰۵ در ایتالیا برگزار شده و برای اولین بار در آسیا روزهای ۲۰ تا ۲۲ ( ۱۱ تا ۱۳ نوامبر ۲۰۱۹ ) در تهران برگزار خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اتحادیه بین‌المللی راه آهن‌ها مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سازمان علمی بین‌المللی در حوزه حمل و نقل ریلی است و ۲۰۵ عضو از ۹۵ کشور جهان دارد.

مدیر عامل راه‌آهن گفت: ایستگاه‌های راه‌آهن نباید صرفاً محلی برای ورود و خروج مسافر باشد، بلکه می‌تواند خدمات متنوعی به شهر ارائه کند و از ارکان توسعه شهری است و همه ما وظیفه داریم در ایستگاه‌های راه‌آهن خدمات مطلوبی را به مردم ارائه دهیم.

رسولی به ایستگاه راه‌آهن اهواز به عنوان نمونه‌ای موردی در توسعه ایستگاه‌ها بر مبنای خدمات شهری، اشاره و خاطر نشان کرد: در ایستگاه راه‌آهن اهواز، مطالعه در این باره به پایان رسیده است و فراخوان جذب سرمایه‌گذار از طریق روزنامه آغاز شده است.

رئیس هیات مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایستگاه‌های راه‌آهن نماد هویت ‌بخشی در شهرها است و بسیاری از آنها ارزش تاریخی و فرهنگی دارند و باید از این سرمایه‌های ملی در کشور به بهترین وجه صیانت شود.

رسولی همچنین اتصال ایستگاه‌های راه‌آهن به خطوط مترو برای تسهیل سفر را از دیگر موارد مدنظر راه‌آهن اعلام کرد و گفت: شب گذشته که با رئیس سازمان برنامه و بودجه در قطار رشت ـ تهران بودیم، وی نیز بر ارائه خدمات مناسب از سوی حمل و نقل ریلی به مردم تأکید کرد و گفت که خوب است در پایان سفر ریلی برای رسیدن مسافر به مقصد نهایی، تدابیری اندیشیده شود.

وی گفت: بر مبنای این سیاست عملیات اتصال خطوط راه‌آهن و سکوهای مسافری به شبکه مترو انجام شده و در ایستگاه جوانمرد قصاب در تهران شاهد بهره‌برداری از این سکوهای مسافری خواهیم بود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21991

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.