• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

همکاری صنعت با دانشگاه در زمینه تولید ریل ملی در تراز جهانی

  • کد خبر : 24053
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷
همکاری صنعت با دانشگاه در زمینه تولید ریل ملی در تراز جهانی
در بازدید هیاتی از دانشگاه علم وصنعت ایران از شرکت ذوب آهن زمینه همکاری صنعت با دانشگاه در زمینه تولید ریل ملی مطابق با استاندارهای جهانی فراهم شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیکز به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ رییس دانشکده مهندسی راه آهن در حاشیه بازدید از خط تولید ریل ملی در کارگاه نورد ۶۵۰ کارخانه ذوب آهن گفت: تولید ریل ملی یکی از بزرگترین دستاوردهای صنعتی در کشور به شمار می رود و مهم ترین ماموریت های دانشگاه اتصال دانش ، صنعت و بازار است.

سید سعید فاضل افزود: براین اساس همکاری دانشکده مهندسی راه آهن با کارخانه ذوب آهن اصفهان در زمینه تولید ریل ملی، می تواند با ارتقاء استانداردها و کیفیت ریل تولیدی، زمینه را برای ارائه محصولی با کیفیت و مطابق با استاندارهای ملی و بین المللی به بازارهای داخلی و خارجی فراهم کند.

وی به برگزاری گردهمایی تولیدکنندگان ،تامین کنندگان و  فعالان صنعت راه آهن کشور نیز اشاره کردو افزود: این گردهمایی یک روزه با حضور فعالان عرصه های صنعت حمل نقل ریلی، هفتم بهمن به میزبانی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم صنعت ایران برگزار می شود.

رئیس دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم صنعت در ادامه افزود: در این گردهمائی تولید کنندگان ، کارشناسان و فعالان صنعت حمل و  نقل ریلی در زمینه های توانمندی و پشتوانه علمی پژوهشی در ،بومی سازی و جایگزینی واردات ،صادارت و بازارهای هدف و چشم انداز صنعت حمل نقل ریلی و اشتغال پایدار  در این حوزه به بحث و  تبادل نظر خواهند پرداخت.

مصرف ریل مورد نیاز کشور به‌طور میانگین سالانه ۱۰۰ هزار تن برای وزارت راه و ۲۰ هزار تن برای مترو است و مادر صنعت ایران قادر به تولید سالانه ۱۲۰ هزار تن موردنیاز  کشور است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=24053

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.