• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

همکاری وزارت کشور و متروی تهران برای انبوه‌سازی قطار ملی

  • کد خبر : 29565
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
همکاری وزارت کشور و متروی تهران برای انبوه‌سازی قطار ملی
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، بر لزوم همکاری با شرکت مترو جهت انبوه‌سازی نمونه تولید شده از قطار ملی مترو تاکید کرد و گفت: این موضوع در قالب قرارداد تولید 420 دستگاه واگن و پس از مشخص شدن درصد نهایی داخلی‌سازی این پروژه محقق می‌شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) جلسه تشریح جزئیات و بازدید از پروژه قطار ملی مترو با حضور حسین رجب صلاحی معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، مرضیه شاه‌محمدی مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه این سازمان، علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران و منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.
در این جلسه حسین رجب صلاحی با اشاره به اعلام آمادگی سازمان شهرداری‌های وزارت کشور برای همکاری با شرکت مترو جهت انبوه‌سازی قطار ملی مترو، عنوان کرد: در قرارداد ۶۳۰ دستگاه با شرکت چینی، تاکید کرده‌ایم که باید تا ۵۵ درصد قطعات قطارها از طریق شرکت‌های داخلی تولید شود. این امر بیانگر رویکرد ما نسبت به همکاری با شرکت مترو برای افزایش درصد داخلی‌سازی واگن ملی است.
معاون امور شهرداری‌های وزارت کشور با اشاره به آنکه تهران در مجموع به یک هزار و ۵۰ دستگاه واگن نیاز دارد، خاطر نشان کرد: با محقق شدن قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن در تلاش هستیم قرارداد تولید ۴۲۰ دستگاه واگن را عملیاتی کنیم. پس از مشخص شدن درصد نهایی داخلی‌سازی قطار ملی مترو، با هدف حمایت از انبوه‌سازی این پروژه، قرارداد ۴۲۰ دستگاه واگن باقی‌مانده را با شرکت واگن سازی منعقد می‌کنیم.
رجب صلاحی تاکید کرد: در شرایط تحریم، شرکت‌های اروپایی هیچ نوع همکاری با ایران برای تامین واگن مترو نداشتند و البته شرکت‌های چینی نیز همکاری اندکی مبذول داشتند.
معاون امور شهرداری‌های وزارت کشور افزود: با تکمیل پروژه واگن ملی مترو، باید بتوانیم در ادامه به انبوه‌سازی قطار ملی برسیم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.
رجب صلاحی با اشاره به اینکه منبع تامین مالی تولید۴۲۰ دستگاه واگن فاینانس کشور چین است، گفت: در ابتدا باید قرار داد ۶۳۰ دستگاه واگن با شرکت‌های چینی به نیمه راه برسد، سپس فرایند اداری فاینانس ۴۲۰ دستگاه را آغاز کنیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29565

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.