• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

هنر بسیج تبدیل تهدیدها به فرصت است

  • کد خبر : 16590
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
هنر بسیج تبدیل تهدیدها به فرصت است

0 (0) فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن: هنر بسیج تبدیل تهدیدها به فرصت است مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن گفت: هنر بسیج تبدیل تهدیدها به فرصت است. به گزارش روابط عمومی راه آهن، سرهنگ داود عباس زاده، دوشنبه 9 اردیبهشت ماه، در گردهمایی فرماندهان و اعضا شورای […]

0
(0)

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن:
هنر بسیج تبدیل تهدیدها به فرصت است

مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن گفت: هنر بسیج تبدیل تهدیدها به فرصت است.
به گزارش روابط عمومی راه آهن، سرهنگ داود عباس زاده، دوشنبه 9 اردیبهشت ماه، در گردهمایی فرماندهان و اعضا شورای مرکز و پایگاه های ستادی بسیج راه آهن که در ساختمان مرکزی راه آهن برگزار شد گفت: هر چیزی که به ظاهر تهدید باشد با مدیریت و تدبیر خوب و مناسب می تواند تبدیل به فرصت شود.
وی با اشاره به سخن معصوم (ع) که فرصت ها می گذرد همانطور که ابر می گذرد ادامه داد: عمر نیز همین گونه است گذر آن نامحسوس ولی سرعت آن زیاد است. اگر از عمر به خوبی استفاده شود انسان تبدیل به بسیاری از دانشمندان می شود که برای انسانهای جامعه مفید هستند و اگر از عمر استفاده مفیدی نشود تبدیل به انسانی می شود که برای جامعه مضر و معضل است.
عباس زاده افزود: حادثه طبس از اولین توطئه های دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود و در طی این سالها، توطئه های بسیاری علیه کشور و نظام صورت گرفته است که هر یک به تنهایی می توانست کشور و حکومتی را زمین گیر کند.
وی با بیان اینکه نعمات الهی شامل تفرق و تشتت نمی شود و دست خدا همراه جماعت است گفت: در حال حاضر جنگ نرم توسط فضای مجازی اتفاق می افتد و تلاش دشمن القا یاس و ناامیدی در مردم است، هرچند که این امر در داخل کشور نیز به دلیل برخورد غلط، ادبیات نادرست و سوء مدیریت، به صورت عمدی یا سهوی، تشدید می شود.
به گفته فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن؛ هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد اگر برای خوشبین کردن مردم قدمی بردارد کاری بزرگ و ارزشمند انجام داده است.
وی گفت: راه آهن جز شرکتهایی است که در آستانه سال جدید، وقتی که بسیاری از نهادها در تعطیلات نوروزی هستند، درگیر و مشغول کار است تا سفر ایمن و خوبی برای هموطنان رقم زده شود و در عید امسال نیز با توجه به وقوع سیل در نقاط مختلف کشور، خدمات رسانی همکاران راه آهن مضاعف شد.
افزایش کیفیت و رضایت مسافرین
معاون مسافری راه آهن نیز در این گردهمایی گفت: تعریف بسیج در کشورهای دیگر با معنی آن در ایران متفاوت است به این ترتیب که در کشورهای دیگر بسیج توده ای از مردم است که برای انقلاب و تحول شکل می گیرد و بعد از انقلاب نیز کار آنها تمام شده و نهادهای قانونی جای آنها را می گیرد، در حالیکه در ایران، بسیج از سوی امام راحل برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل شد.
وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی نیز با تمام توان به دفاع از کشور پرداخت و پس از جنگ نیز، مسئله سازندگی و فرهنگی و اجتماعی در زمره وظایف اصلی بسیج قرار گرفت که در همه موارد، عملکرد بسیج برای استحکام بخشیدن به نظام و ایجاد رضایت مندی موثر بوده است.
میر حسن موسوی با بیان اینکه وظیفه ذاتی شرکت راه آهن، حمل بار و مسافر است ادامه داد: شرکت راه آهن با تحویل به موقع بار به تولید کنندگان و صنعت گران به تولید داخلی کمک می کند تا با هزینه کمتر به مردم خدمت رسانی کنند. در بخش مسافری نیز، مسافر خدمات را مستقیم دریافت کرده و در خانواده خود ترویج می دهد و کوچکترین اهمال و سهل انگاری راه آهن یا شرکتهای ریلی، گاهی اوقات موجب نارضایتی از عملکرد دولت می شود.
وی خاطرنشان کرد: بخش مسافری به خاطر نقش مستقیم و غیر مستقیم ارائه خدمات ریلی به مردم، ویترین راه آهن است و مسافرین نیز فارغ از جنبه های مختلف، خدمات ریلی را از دو منظر ایستگاه های مسافری و امکانات و بهداشت و داخل قطارهای مسافری و نظافت و تجهیز قطارها قضاوت و بررسی می کنند.
موسوی تصریح کرد: از سال 94 تا 97 ، راه آهن جهت رفاه حال هموطنان عزیز، متناسب با نرخ تورم نسبت به افزایش بهای بلیت قطار اقدام نکرده و تنها 10 درصد افزایش بهای بلیت داشتیم هر چند که این امر فشار مضاعفی را به راه آهن و شرکت های ریلی وارد کرده است.
معاون مسافری راه آهن، با اشاره به عملکرد خوب بخش ریلی در ایام پیک نوروزی، به تشریح برنامه های پیش بینی شده این معاونت در سال جاری پرداخت و گفت: برای افزایش کیفیت خدمات مسافری و ارتقا رضایت مسافران قطارها، در سال 95 تعدادی از واگن های بالای 45 سال و در سال بعد از آن، تعدادی از ناوگان بالای 30 سال را از سیر خارج کردیم و در کنار آن، تعدادی واگن نو را نیز به ناوگان ریلی اضافه کردیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=16590

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.