• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

هیچ گونه مشکل اعتباری برای راه آهن رشت قزوین نداریم|اختصاص ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای ایجادشغل در سال آینده

  • کد خبر : 3747
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
هیچ گونه مشکل اعتباری برای راه آهن رشت قزوین نداریم|اختصاص ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای ایجادشغل در سال آینده

0 (0) دکتر محمد باقر نوبخت (معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور) امشب( ۱۷ اسفند) در برنامه زنده تلویزیونی “مسیر امید” در شبکه استانی باران گفت: پیش بینی می‌کنیم در سال ۱۳۹۷ بیش از ۸۳۰ هزار نفر وارد بازار کار شوند. وی با بیان اینکه در کل کشور سه میلیون و […]

0
(0)

دکتر محمد باقر نوبخت (معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور) امشب( ۱۷ اسفند) در برنامه زنده تلویزیونی “مسیر امید” در شبکه استانی باران گفت: پیش بینی می‌کنیم در سال ۱۳۹۷ بیش از ۸۳۰ هزار نفر وارد بازار کار شوند.

وی با بیان اینکه در کل کشور سه میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار وجود دارد اذعان کرد: دولت برای سال آینده غیر از برنامه‌هایی که در شرایط عادی دنبال می‌کند۱۲ برنامه تدوین کرده که یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

نوبخت با اشاره به اختصاص ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای ایجادشغل در سال آینده تصریح کرد: این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، منابع بانکی و هدفمند کردن یارانه‌ها تامین می‌شود.
معاون رئیس جمهور افزود: وظیفه دولت علاوه بر سیاست فقر زدایی و اصلاحات ساختاری در سال آینده ایجاد اشتغال است.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه قرار نیست که برای اشتغال جوانان پول توزیع کنیم، اظهار کرد: بخشی از اعتبارات اشتغال زایی سال آینده صرف فعال سازی بنگاه‌های نیمه فعال اختصاص دارد. همچنین طرح‌های اشتغالزایی به صورت مولد و دائم انجام می‌شود و ساز و کار نظارت بر فعالیت‌های اشتغالزایی هم فراهم شده است.

وی اظهار کرد: هر آنچه نیاز به تفویض اختیار از سوی برنامه بودجه به گیلان است و هر اختیاری که استاندار برای کارآفرینی در استان نیاز دارد به استاندار تفویض می‎کنم.
نوبخت با اعلام اینکه بیش از ۱۲۰ هزار نفر از گیلانیان جویای کار هستند، گفت: اگر بتوانیم برای این افراد که در عرصه‌های مختلف مهارت‌هایی دارند فرصت فراهم کنیم کار بزرگی در استان انجام شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره توسعه زیرساخت‌های استان از جمله راه آهن رشت به تهران اظهار داشت: در این زمینه از نظر تامین اعتبار مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسائلی که برای استان های دیگر یک طرح است در گیلان وجود دارد افزود: مصمم هستیم که برای فرزندان اشتغال قابل قبول ایجاد کنیم.

نوبخت در خصوص زیرساخت های این استان تصریح کرد:
امکان ندارد زمانی را برای راه آهن اعلام کنم، زیرا برای قطعه قطعه این راه آهن تلاش کرده ایم و یکی از زیباترین راه آهن های کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: قطار گیلان با همه جا فرق دارد، مسیر به سمت انزلی و آستارا در حال اجرا است،یکی از راه آهن های مهم کشور راه آهن قزوین به آستارا است، ماهیچ گونه مشکل اعتباری برای این راه آهن نداریم.

معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه حدود ۲هزار واحد مسکونی برای مددجویان احداث می شود، اذعان کرد:
امیدوارم سال دیگر همین ایام بتوانیم کارنامه درخشانی را ارائه دهیم و یک فرصت اشتغال را برای جوانان تهیه کنیم./با کانال همای خبر همراه باشید

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3747

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.