• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

واگذاری امانتداری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) به بسیج راه آهن

  • کد خبر : 5718
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۹:۳۹
واگذاری امانتداری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) به بسیج راه آهن

0 (0) واگذاری امانتداری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) به بسیج راه آهن مرکز مقاومت بسیج راه آهن همانند سالهای گذشته امانتدار مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام (ره) خواهد بود. به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ پاسدار داوود عباس زاده مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت […]

0
(0)

واگذاری امانتداری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) به بسیج راه آهن

مرکز مقاومت بسیج راه آهن همانند سالهای گذشته امانتدار مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام (ره) خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ پاسدار داوود عباس زاده مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن در خصوص فعالیتها و اقدامات بسیج راه آهن همزمان با سالگرد ارتحال امام (ره) گفت: در کنار کارهای شایسته و خوبی که راه آهن انجام و خدمات ارزنده ای که به مردم ارائه می دهد قریب به ۱۸ سال است که ماموریت امانتداری زائرین حرم امام خمینی(ره) به بسیج راه آهن محول شده است.
وی افزود: با تمام سختی هایی که این کار در بدو شروع داشت و مراجعات فراوان و مهمانان زیاد داخلی و خارجی که به حرم حضرت امام رجوع می کردند وظیفه خطیر امانتداری به بسیج راه آهن محول شد.
وی تصریح کرد: شاید علت انتخاب بسیج راه آهن برای این ماموریت خطیر، سخت کوشی، تعهد، تدین و ارادت نیروهای بسیج راه آهن به امام باشد که موجب می شود از سوی ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) این وظیفه به بسیج راه آهن محول شود.
عباس زاده ادامه داد: قریب به ۸۰۰ نفر نیرو در سه حلقه ستاد، پشتیبانی و صف مشغول فعالیت، برنامه ریزی، تصمیم گیری و هماهنگی برای انجام هر چه بهتر این ماموریت در مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام (ره) هستند.
وی گفت: ما از حدود یکماه قبل، جلسات تصمیم سازی و هماهنگی را آغاز و هماهنگی های لازم را نیز با سپاه انصار، سپاه ولی امر و بسیج وزارتخانه و ادارات و ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) انجام داده ایم تا بتوانیم خدمات شایسته ای به زائرین ارائه دهیم.
فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن یادآور شد: حدود ۸۵ تا ۱۰۰ اتوبوس در اطراف حرم به کار گیری خواهد شد و در هر اتوبوس ۶ تا ۸ نفر از نیروهای بسیج راه آهن برای گرفتن امانات مردم مستقر خواهند شد و تلاش می شود با گرفتن امانات، حضور مردم برای شرکت در عزاداری سالگرد ارتحال امام(ره) تسهیل شود.
وی خاطرنشان کرد: دو سال است که این مراسم با ماه مبارک رمضان تلاقی دارد با این حال بسیجیان راه آهن علی رغم گرمای هوا و با زبان روزه، با اشتیاق و ذوق و همت، شرکت در این مراسم را به عنوان عبادت تلقی کرده و با صبر و شکیبایی کار امانتداری را انجام می دهند.
وی با اشاره به تجربه و تعهد بالای اعضای بسیج راه آهن گفت: طی سالهای اخیر تلاش شد این ماموریت مهم بصورت کامل و یا حتی مشارکتی به یک وزارتخانه دیگر محول شود اما تصمیم گیران به این تیجه رسیدند که اگر این ماموریت توسط بسیج راه آهن انجام شود بهتر و مثمر ثمرتر است.
به گفته عباس زاده؛ شاید امانتداری تنها یک لغت و در لفظ ، ساده باشد اما پپیچیدگی های زیادی دارد و هماهنگی های بسیاری را با مراجع مختلف می طلبد و امروز وظیفه خطیر امانتداری تبدیل به یک برند برای مرکز مقاومت بسیج راه آهن شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آخرین مراحل شکل گیری ستاد فرماندهی را سپری می کنیم و طی هفته جاری آخرین جلسه توجیهی را با سرتیم ها که حدود ۹۰ نفر هستند برگزار خواهیم کرد و از روز پنج شنبه ( ۱۰ خرداد) ستاد پشتیبانی برای برپایی داربست و چادرهای مخصوص در محوطه حرم، مستقر خواهد شد.
فرمانده بسیج راه آهن ادامه داد: از ظهر روز ۱۴ خرداد که مصادف با سالگرد ارتحال است و برنامه رسمی حرم آغاز می شود، همزمان عملیات امانتداری نیروهای ما نیز شروع شده و تا انتهای برنامه رسمی حرم مطهر، ادامه خواهد داشت.
مشاور مدیر عامل در امور ایثارگران تصریح کرد: برای سهولت در امر خطیر امانتداری، زائرین محترم از همراه داشتن ساک و چمدان، دسته کلید، کپسول و پیک نیک، سلاح سرد و … همچنین به امانت سپردن وسایل خود به افراد غیر مسئول خودداری کنند.
وی با قدردانی از همراهی و پشتیبانی مدیرعامل راه آهن، معاونین، مدیران و بسیجیانی که در این ماموریت مشارکت دارند، گفت: همراهی همه جانبه این عزیزان موجب می شود که بسیج راه آهن هر ساله با طیب خاطر به این موضوع خطیر بپردازد تا پرچم آن عزیز سفر کرده را با نیکی و برخورد خوب، در همه جای جهان برافراشته نگاه دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5718

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.