• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

واگذاری پروژه‌های ریلی نیمه‌تمام به بخش خصوصی و تعاونی ها

  • کد خبر : 22829
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
واگذاری پروژه‌های ریلی نیمه‌تمام به بخش خصوصی و تعاونی ها
لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور، امکان واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه تمام به بخش‌های خصوصی و تعاونی برای بخش ریلی کشور فراهم کرده است.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز٬ بر اساس تبصره ۱۹ لایحه بودجه سال ۹۹، دولت مجاز است پروژه‌های عمرانی، طرح‌های جدید، طرح‌های نیمه تمام، آماده بهره برداری و یا در حال بهره برداری و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را از طریق انعقاد قرارداد با بخش‌های عمومی، خصوصی و تعاونی با اولویت بخش خصوصی و تعاونی، اجرا کند.

در پروژه‌های حمل و نقل ریلی (راه آهن)٬ بزرگراهی و راه اصلی دولت (وزارت راه و شهرسازی) می‌تواند با استفاده از قرارداد مشارکت در احداث، نگهداری، بهسازی، بازسازی و بهره برداری با اخذ عوارض از کاربران، طرح‌های مذکور را عملیاتی کند.

دستگاه متولی هر پروژه عمرانی می‌تواند هزینه مطالعات و آماده‌سازی برای فراخوان را نیز از بودجه طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تأمین کند.

دستگاه متولی هر پروژه می‌تواند با کسب موافقت سازمان برنامه و بودجه، طرح‌های عمرانی که توجیه خود را از دست داده اند، تغییر کاربری دهد؛ ضمن اینکه در صورتی که استانداران درخواست بدهند، پروژه‌های ملی که موقعیت اجرایی آن‌ها به یک استان خاص محدود می‌شود، به استانداری تفویض شده و استاندار، راهبری اجرای این پروژه ملی-استانی را بر عهده دارد؛ اما آیین نامه این بند باید به تصویب هیئت وزیران برسد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22829

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.