• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

واگن‌های باری معطل در مرز سرخس وارد خاک ترکمنستان شدند

  • کد خبر : 28463
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
واگن‌های باری معطل در مرز سرخس وارد خاک ترکمنستان شدند
فرماندار سرخس گفت: مبادلات تجاری با ترکمنستان که به علت شیوع بیماری کرونا به حالت تعلیق درآمده بود از سر گرفته شد و تمامی واگن‌هایی که پشت مرز سرخس معطل مانده بودند، وارد این کشور شدند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا ، محمدرضا رجبی عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته محدودیت در سقف تردد روزانه واگن‌های حامل بار ترانزیتی و صادراتی در مرز سرخس با جمهوری ترکمنستان از نظر تعداد واگن حذف شد.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها در تردد روزانه برداشته شده و هیچ‌گونه مشکلی نداریم و تبادل کالا صورت می‌گیرد، اظهار کرد: قبلاً حدود ۸۰۰ واگن پشت مرز منتظر ورود به کشور ترکمنستان بودند که تمامی آن‌ها وارد این کشور شدند.

فرماندار سرخس تصریح کرد: اکنون فقط در مرز زمینی مشکل داریم که هنوز بازگشایی نشده و بسته است و تردد کامیون‌ها انجام نمی‌شود ولی از طریق ریلی روزانه حدود ۵۰ واگن وارد کشور ترکمنستان و ۵۰ واگن وارد کشور ایران می‌شوند و مشکلات برطرف شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس توافقات بهداشتی برای رفع مشکلات در مرز سرخس و همچنین کشور ترکمنستان تونل‌های ضدعفونی گذاشته شده و مشکلی از نظر بهداشتی نیست، بیشترین کالاهایی که از ایران به کشور ترکمنستان صادر شده مصالح ساختمانی و از آن‌ طرف محصولات بخش کشاورزی وارد شده است.

رجبی مقدم با اعلام اینکه اکنون هیچ واگن باری پشت مرز، معطل ورود به کشور همسایه نیست؛ گفت: با بازگشایی مرز ریلی سرخس از ۲۹ خرداد ماه امسال ابتدا روزانه ۳۰ واگن باری حامل کالای صادراتی به مقصد کشورهای آسیای مرکزی از سرخس وارد کشور ترکمنستان و همین تعداد واگن نیز وارد ایران می‌شد که سپس این تعداد به ۵۰ واگن ورودی و ۵۰ واگن خروجی در روز افزایش یافت.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28463

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.