به گزارش مجله آنلاین حمل‌ونقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه بیان کرد: در بازدیدی که با حضور مهندس عراقی، مهندس رضازاده و تنی چند از مسؤولین شهرستانی از راه‌آهن صورت گرفت، هماهنگی‌های لازم جهت ورود این قطار انجام و مشکلات پیش رو رفع شد.

وی در حین بازدید افزود: تا اتمام جوش ریل راه‌آهن استان بیشتر از ۷ کیلومتر باقی نمانده که آن هم تا چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

فرزانه افزود: درست است که راه‌آهن همدان مشکلاتی هم داشته ولی اگر ما می‌خواستیم بعد از رفع تمامی مشکلات قطار به همدان بیاید بهره‌مندی مردم شریف استان دیرتر انجام می‌شد به همین خاطر استان تصمیم گرفت در حین استفاده همشهریان از این موهبت نسبت به رفع تنگناها اقدام نماید و خوشبختانه تاکنون ۷۰ هزار نفر از همشهریان از قطار استقبال نمودند.

وی ادامه داد: با پیگیری مهندس رضازاده مدیرعامل و نایب‌رئیس شرکت هواپیمایی ثامن پرواز یک قرارداد یک‌ساله قطار گردشگری (ریل باس) بر حسب نوع استفاده استان بسته شده که در صورت برگزاری جشنواره‌های مختلف این قطار به همدان بیاید.

فرزانه یادآور شد: در این قطار، دبیر تشریفات دکتر نیری، مهندس رضازاده، هنرمندان کشوری و شرکت‌کنندگان در جشنواره پویانمایی حضور دارند و به محض رسیدن به همدان مورد استقبال دستگاه‌های برگزارکننده قرار خواهند گرفت.

وی اعلام کرد: همشهریان همدانی می‌توانند پس از ورود این قطار به همدان، در ساعت ۲:۴۵ روز شنبه ۱۵ اردیبهشت بلیت تهیه کرده و با این قطار به تهران بروند.

فرزانه عنوان کرد: با سازمان رجا هماهنگی‌های لازم جهت خروج این مسافران با قطار گردشگری در روز ۱۸ اردیبهشت انجام شده است.