• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ورود ۶۳۰ واگن مترو از چین به کشور/کمبود ۴ هزار اتوبوس در تهران/ ۴۰ هزارتاکسی در تهران فرسوده هستند

  • کد خبر : 29691
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
ورود ۶۳۰ واگن مترو از چین به کشور/کمبود ۴ هزار اتوبوس در تهران/ ۴۰ هزارتاکسی در تهران فرسوده هستند
مناف هاشمی گفت: طبق قراردادی که با کشور چین بستیم قرار است 630 واگن وارد کشور شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از برنا؛ مناف هاشمی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث خط ۱۰ و توسعه شمالی خط ۷ مترو گفت: مردم تهران با افتتاح خط ۱۰ مترو در منطقه ۱ تا ۵ و ۲۲ از خدمات خوبی بهره مند خواهند شد.

او افزود: خط ۱۰ یکی از طولانی ترین خطوط متروی تهران است و از لحاظ بار مالی هم بزرگترین پروژه است که با امکانات داخلی ساخته می شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: این خط ۷ نقطه تبادلی دارد که می توانند مسیرهای مترو را در تهران افزایش دهد.

او در ادامه گفت: در حال حاضر خط ۶ و ۷ مترو درحال تکمیل شدن است و قول دادیم ۱۲ ایستگاه را تا پایان سال افتتاح کنیم البته تلاش ما این است که  ۱۴ ایستگاه افتتاح شود.

هاشمی بیان کرد: بعضی از این خطوط و ایستگاه ها  ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارند حتی درمورد خط ۱۰ مترو برآورد ما این بود که ۱۹ میلیارد تومان هزینه می برد اما با دلار امروز بالای ۳۰ هزار میلیارد تومان پول لازم است تا این خط تکمیل شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران افزود: ما حدود ۳ هزار میلیارد تومان از اوراق مشارکت توانستیم دریافت کنیم اما برای سال ۹۹ حدود  ۴ هزار میلیارد تومان در دستور کار است که نامه آن به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ خواهد شد.

مناف هاشمی تصریح کرد: طبق قراردادی که با کشور چین بستیم قرار است ۶۳۰ واگن وارد کشور شود اما نیاز است دولت ورود پیدا کنند چون بیشتر از این در توانمان نیست.

او ادامه داد: همانگونه که ۱۵۰۰ واگن در مترو کم داریم و با وجود ۶ هزار اتوبوس اما بازهم ۴ هزار اتوبوس کمبود داریم و اتوبوس موجود هم ۱۲ سال سن دارند زیرا در ۱۰ سال اخیر هیچ اتوبوسی وارد نشده است پس حمایت و کمک دولت انتظار می رود.

مناف هاشمی در پایان بیان کرد: ۴۰ هزار تاکسی تهران فرسوده است بنابراین ایران خوردو باید همکاری کند تا ۱۵ هزار دستگاه تاکسی که در برنامه ماست نوسازی شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29691

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.