• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ورود ۶ هزار تن کلینکر از طریق خط ریلی به مرز تجاری بین المللی شلمچه

  • کد خبر : 30946
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
ورود ۶ هزار تن کلینکر از طریق خط ریلی به مرز تجاری بین المللی شلمچه
موسوی از ورود ۶ هزار تن کلینکر طی یک هفته گذشته از طریق ناوگان خط ریلی به مرز تجاری بین المللی شلمچه خبر داد.
0
(0)

به گزارس ریل‌نیوز به نقل از شبستان، سید علی موسوی از ورود ۶ هزار تن کلینگر از طریق ناوگان ریلی به مرز شلمچه خبر داد و اظهار کرد: این مقدار کلینکر طی یک هفته گذشته از طریق کارخانه سیمان درود بارگیری و در شرکت توسعه سیمان مستقر در مرز تجاری شلمچه تخلیه شد و آماده صادرات به کشور عراق است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: شرکت توسعه سیمان شلمچه یکی از شرکت‌های لجستیک فعال در منطقه آزاد اروند است و علاوه بر اینکه ورود کلینکر از طریق حمل و نقل ناوگان ریلی در آن امکان‌پذیر شده سایر مصالح ساختمانی، مواد پتروشیمی و مواد معدنی را از استان‌های مختلف جهت صادرات کالا به کشور عراق امکان‌پذیر می‌کند.

وی ظرفیت تخلیه و بارگیری این شرکت لجستیکی را پنج هزار تن در روز عنوان کرد و ادامه داد: ۲۰ درصد صادراتی که از مرز تجاری شلمچه انجام می‌شود انبار آن در شرکت لجستیک توسعه سیمان که زیرمجموعه شرکت شصتا است صورت می‌گیرد.

موسوی از پیش‌بینی صادرات سه میلیون تنی کلینکر سیمان از طریق منطقه آزاد اروند به کشور عراق تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: ایران سالیانه ۱۲ میلیون تن کلینکر به کشورهای مختلف دنیا صادر می‌کند که از این میزان کشور عراق به عنوان بزرگترین و نخستین شریک تجاری؛ بزرگترین خریدار کلینکر ایران به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در آینده سیمان آبی یک، هکمتانه و سوفیان نیز به این ظرفیت اضافه خواهند شد تا بتوانیم در پایان سال به رقم صادراتی پیش بینی شده کلینکر در منطقه آزاد اروند برسیم.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه طی هفت ماه ابتدای سال جاری پس از بوشهر و بندر امام خمینی (ره) به لحاظ صادرات کلینکر سومین منطقه کشور بوده‌ایم یاد آور شد: امیدواریم این منطقه تا پایان سال جاری به اولین صادرکننده کلینکر سیمان در کشور تبدیل شود، چراکه در حال حاضر ۳۰ درصد صادرات این محصول کشور از طریق منطقه آزاد اروند صورت می‌گیرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30946

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.