• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
5

وزیر حمل و نقل مصر استعفا کرد

  • کد خبر : 14783
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
وزیر حمل و نقل مصر استعفا کرد

0 (0) در پی وقوع آتش سوزی در ایستگاه قطار؛ وزیر حمل و نقل مصر استعفا کرد هشام عرفات وزیر حمل و نقل مصر در پی حادثه انفجار در یک واگن قطار در ایستگاه راه آهن مرکزی مصر که 25 کشته بر جا گذاشت، استعفا کرد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری […]

0
(0)

در پی وقوع آتش سوزی در ایستگاه قطار؛
وزیر حمل و نقل مصر استعفا کرد

هشام عرفات وزیر حمل و نقل مصر در پی حادثه انفجار در یک واگن قطار در ایستگاه راه آهن مرکزی مصر که 25 کشته بر جا گذاشت، استعفا کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر نیز استعفای عرفات را پذیرفت.
برخورد واگن یکی از قطارها در منطقه ‘رمسیس’ با سکوی ایستگاه قطار، منجر به بروز آتش سوزی بزرگی شد که در اثر آن 25 تن جان خود را از دست دادند.
در اثر این حادثه 40 شهروند مصری نیز مصدوم شدند که در بیمارستان ها بستری هستند.
سازمان راه آهن مصر اعلام کرد که آتش سوزی نتیجه برخورد قطار با یکی از قسمت های ساختمان ایستگاه بوده که باعث آتش سوزی و ریزش ساختمان شده است.
در پی این آتش سوزی، ساختمان های ایستگاه به طور کامل تخلیه شده اند و فعلا حرکت قطارها در این ایستگاه تا پایان آتش سوزی متوقف شده است.
بنابر اخبار منتشره، نیروهای امنیتی علاء صلاح لکوموتیوران قطار حادثه را بازداشت کرده اند و دادستان مصر دستور تحقیق فوری در خصوص این حادثه را صادر کرده است.
مصر طی 17 سال گذشته شاهد حوادث زیادی از این دست بوده که قربانیان زیادی بر جا گذاشته است. بدترین حادثه در راه آهن این کشور در سال2002، جان 350 مصری را گرفت.

وزارت خارجه ایران با مردم مصر ابراز همدردی کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه در پی حادثه خروج قطار از ریل در ایستگاه مرکزی قاهره که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها تن شد، با مردم مصر و آسیب دیدگان این حادثه ابراز همدردی کرد.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی همچنین به خانواده کشته شدگان در این حادثه تسلیت گفت.
در این حادثه که در ایستگاه اصلی راه آهن در قاهره پایتخت مصر اتفاق افتاد، دستکم 24 نفر کشته و بیش از 50 نفر زخمی شده اند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14783

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.