• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

وزیر راه: مسیر ریلی نخجوان بازگشایی می‌شود

  • کد خبر : 31303
  • ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
وزیر راه: مسیر ریلی نخجوان بازگشایی می‌شود
 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت مسیر ریلی بین ایران و جمهوری خودمختار نخجوان، گفت: تلاش داریم این مسیر را به زودی بازگشایی کنیم.
0
(0)

محمد اسلامی روز سه شنبه در آیین افتتاح آزادراه تبریز- سهند، افزود: راه‌آهن تبریز و منطقه آذربایجان یک مسیر بسیار مناسب برای ارتباط با خط آهن اروپا و شمال قفقاز است که اخیرا بر اساس تفاهم نامه ای ۳ جانبه بین ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان با بازسازی آن می‌توان مسیر ریلی نخجوان را بازگشایی کرد.

وی اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و ویژه در وزارت راه و شهرسازی، یک منطقه کانونی ترافیکی برای ترانزیت کالا و مسافربر به شمار می رود و از این جهت پروژه‌های زیادی را تا پایان دولت برای بهره‌برداری داریم.

اسلامی با بیان اینکه آزاد راه تبریز سهند ۲۰ کیلومتری بوده و امید است تا گره بزرگ از ترافیک استان بردارد، اضافه کرد: این پروژه ها با همت همه تلاش‌گران، مسئولان و نمایندگان استان پیگیری شد و امروز به بهره‌برداری رسید.

وی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آذربایجان شرقی در حوزه زیرساخت های ارتباطی را راه‌آهن دانست که می تواند تا ایستگاه خاوران برسد.

وی ادامه داد: البته پیمانکار ایستگاه خاوران فعال بوده و مسوولان استان و وزارت‌خانه نیز پیگیر اتمام آن هستند.

اسلامی ادامه داد: با اینکه این مسیر کوتاه است، ولی حجم آن زیاد می‌باشد و با تامین اعتبارات به طور قطع یک پروژه بزرگ و تاثیرگذار خواهد بود.

وی به پروژه‌های ریلی و راه سازی از قبیل تبریز – مرند، آزاد راه تبریز – ارومیه، بزرگراه تبریز – اهر، مراغه – هشترود، راه‌آهن سراب – اردبیل، اشاره کرد و گفت: برخی از این پروژه‌ها تا پایان دولت و برخی‌ها بعد از دولت به اتمام خواهند رسید.

اسلامی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های با بیشترین پروژه آزادراه و بزرگراه است، به طوری که با توجه به کانونی بودن این استان در کنار استان‌های آذربایجان‌غربی و اردبیل در شکوفایی کشور موثر واقع خواهد شد.

وی افزود: ۵۰۰ متر آب گذر در پل شهید کلانتری( ارومیه) ایجاد خواهیم کرد تا جلوی آسیب‌های دریاچه ارومیه جلوگیری شود.

وزیر راه و شهرسازی امروز در سفر به تبریز آزادراه ۲۲ کیلومتری تبریز- سهند را افتتاح کرد.

جمهوری خودمختار نخجوان در ۱۳۵ کیلومتری شمال غرب تبریز، دروازه ورود کشورمان به بازار اوراسیا و نیز اروپا محسوب می شود.

منبع: ایرنا

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31303

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.