• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

وزیر راه و شهرسازی پروژه های قابل افتتاح در حوزه ریلی و جاده ای را برای امسال اعلام کرد

  • کد خبر : 27569
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
وزیر راه و شهرسازی پروژه های قابل افتتاح در حوزه ریلی و جاده ای را برای امسال اعلام کرد
وزیر راه و شهرسازی، پروژه های قابل افتتاح وزارت راه و شهرسازی را در حوزه ریلی و جاده ای تا پایان دولت دوازدهم، برشمرد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز  به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با حضور در برنامه نگاه یک از شبکه یک سیما، پروژه های ریلی و جاده ای دولت را تا پایان امسال و حداکثر پایان دولت دوازدهم برشمرد.

وزیر راه و شهرسازی، گفت: حدود ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی اصلی یا خطوط ریلی دوم تا پایان دولت دوازدهم از اواسط سال جاری به بعد، افتتاح خواهد شد که مهمترین آنها راه آهن خواف- هرات است.

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در قبال تکمیل راه آهن خواف- هرات که شامل اجرای ۶۶ کیلومتر خطوط ریلی بوده، عمل کرده است.

اسلامی خاطرنشان کرد: راه آهن خواف- هرات ، پاییز امسال با حضور روسای جمهور دو کشور افتتاح می شود. با افتتاح این خط ریلی، ایران با ریل به افغانستان متصل می شود. در خصوص اتصال این خط ریلی به هرات نیز، دولت افغانستان تعهد کرده است تا خطوط ریلی را تا هرات ادامه دهد.

وی از دیگر پروژه های ریلی قابل افتتاح در سال جاری را خط ریلی یزد- اقلید و اتصال آن به شبکه سراسری ریلی برشمرد و افزود: اتصال بستان آباد به ایستگاه کاروان در تبریز از دیگر پروژه های قابل افتتاح امسال است. همچنین، اتصال و بهره برداری از راه آهن رشت- بندر کاسپین و زاهدان- چابهار، خط دوم بافق- زرین شهر و خط دوم قزوین- زنجان تا پایان دولت دوازدهم افتتاح خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی پروژه خط آهن چابهار- زاهدان را سخت ترین پروژه ریلی عنوان کرد و توضیح داد: در این مسیر، همکاران به شکل دو شیفت در حال فعالیت هستند و ریل گذاری این خط از روزهای آینده آغاز خواهد شد. تلاش می کنیم تا این خط ریلی تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.

اسلامی در خصوص فاز دوم آزادراه تهران- شمال نیز، گفت: ۲۰۰۰ میلیاردتومان باید فراهم شود تا باند رفت فاز دوم آزادراه تهران- شمال به افتتاح برسد. همچنین کنارگذر جنوبی تهران (آزادراه غدیر) که پروژه مهمی است، امسال افتتاح می شود.

وی افزود: در مجموع ۵۸۰ کیلومتر آزادراه طی سالجاری افتتاح می شود که بخشی از آنها شامل اصفهان- شیراز، اراک- خرم آباد به اضافه کنارگذر شرقی اصفهان، است.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27569

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.