• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

وعده‌های خاک خورده؛ ارومیه همچنان در انتظار تراموا

  • کد خبر : 28872
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
وعده‌های خاک خورده؛ ارومیه همچنان در انتظار تراموا
اجرای پروژه تراموا در ارومیه همچنان در بلاتکلیفی مانده و وعده‌های مسئولان در عملیاتی شدن این طرح هنوز که هنوز است بی نتیجه‌ مانده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از باریش‌نیوز، یکی از پایه‌های اصلی و مهم در توسعه شهری بهره‌مندی از سیستم نوین حمل‌ونقل عمومی است، بنابراین برخورداری از سیستم سریع و نوین حمل‌ونقل عمومی می‌تواند نقش بسیار مهمی در ایجاد تحول و توسعه شهری ایفا کند.

 

در شرایط کنونی که استفاده از خودرو در سطح شهر افزایش یافته، ترافیک به یکی از معضلات بزرگ شهری تبدیل شده است و یکی از نیازهای اصلی و اساسی خیابان‌های ارومیه بهره‌مندی از سیستم نوین حمل‌ونقل عمومی است.

 

چند سالی است که ایجاد طرح تراموای شهری یا همان سیستم سریع حمل‌ونقل عمومی در راستای کاهش ترافیک شهری در ارومیه از سوی متولیان عنوان شده اما تاکنون هیچ اقدام قابل توجهی برای اجرای این طرح صورت نگرفته است.

 

سال گذشته شهرداری ارومیه عنوان کرد که تراموای شهری در ارومیه، هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود اما با وجود اینکه زمان زیادی از این وعده می‌گذرد هیچ خبری از تحقق این شعارها وجود ندارد.

 

در حالی که ارومیه چند سالیست از سوی مدیران شهری عنوان کلانشهر را یدک می‌کشد، اما هنوز نوتانسته جایگاه خوبی را در ایجاد برخی امکانات اجرای طرح تراموا کسب کند و با وجود وعده‌های بسیار زیادی که برای عملیاتی شدن این طرح از سوی مسئولان شنیده شد، فعلا سرنوشت این طرح نیز مانندبسیار دیگری از طرح‌ها بلاتکلیف مانده است.

 

بدون شک شهر ارومیه قابلیت بسیار زیادی برای پیشرفت و توسعه دارد و در شرایط کنونی که سیستم شهری به سمت سیستم مدرن و نوین در حال حرکت است انتظارمی‌رود تا این شهر نیز از ابتدایی‌ترین روش‌های توسعه شهری برخوردار شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28872

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.