• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

وعده تکمیل پروژه ملی راه‌آهن یزد_ابرکوه اقلید تا خرداد ۱۴۰۰

  • کد خبر : 32327
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
وعده تکمیل پروژه ملی راه‌آهن یزد_ابرکوه اقلید تا خرداد ۱۴۰۰
پروژه راه‌آهن یزد_ابرکوه اقلید به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های در حال ساخت کشور به طول 274 کیلومتر است که بر طبق وعده‌های پیمانکار تا خردادماه 1400 به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس ، صبح امروز مسئولین ارشد شهرستان به همراه مسئولین استانی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، از پروژه ملی راه‌آهن یزد_ابرکوه اقلید و پروژه عمرانی کنارگذر ابرکوه بازدید کردند.

محمدحسین امامی، فرماندار ابرکوه در حاشیه این بازدید با تأکید بر اهمیت و ضرورت تسریع در بهره‌برداری این پروژه‌ها اظهار کرد: پروژه راه‌آهن که از شهر مهریز در استان یزد آغاز شده و پس از عبور از ابرکوه به شهر اقلید در استان فارس ختم می‌شود، دارای ۲۷۴ کیلومتر طول بوده که مسافت بین استان‌های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، یزد خراسان جنوبی و خراسان رضوی را تا ۳۰۰ کیلومتر کاهش می‌دهد.

وی با بیان این‌که طبق وعده پیمانکار پروژه مذکور تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: اعتبار لازم برای تکمیل این شبکه ریلی ۳۷۵ میلیارد تومان است ضمن این‌که اعتباری بالغ‌بر ۹۰۰ میلیارد ریال نیز تاکنون صرف شده است.


فرماندار ابرکوه در خاتمه یادآور شد: این پروژه که با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در حال انجام است، پس از تکمیل ظرفیت جابه‌جایی سالانه چهار میلیون مسافر و ۷ میلیون تن بار را دارد.

 

 

/ نویسنده : محمد محمدی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32327

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.