• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

پاسخ شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل به انتشار یک خبر

  • کد خبر : 8040
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
پاسخ شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل به انتشار یک خبر

0 (0) پاسخ شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل به انتشار یک خبر   شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به دنبال انتشار مصاحبه خبرگزاری مهر با عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با ارسال جوابیه ای، توضیحاتی پیرامون خبر «تصمیم عجیب راه‌آهن/ ساخت دو خط آهن واحد برای یک مسیر جداگانه» بیان […]

0
(0)

پاسخ شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل به انتشار یک خبر

 

سر در ساختمان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشورشرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به دنبال انتشار مصاحبه خبرگزاری مهر با عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با ارسال جوابیه ای، توضیحاتی پیرامون خبر «تصمیم عجیب راه‌آهن/ ساخت دو خط آهن واحد برای یک مسیر جداگانه» بیان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی متن توضیحات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مورد خط آهن قزوین- رشت-انزلی به این شرح است:

احتراما پیرو درج خبر با تیتر «تصمیم عجیب راه‌آهن/ ساخت دو خط آهن واحد برای یک مسیر جداگانه» در سرویس اقتصادی آن خبرگزاری، مورخ ۹۷.۵.۵ با کد ۴۳۵۸۰۲۳ جوابیه زیر تقدیم حضور می‌شود. مقتضی است این جوابیه برابر قانون مطبوعات در اسرع وقت در همان جایگاه و همان رده خبری درج شود.

۱-عملیات اجرایی راه آهن قزوین- رشت- انزلی از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و در سال جاری شاهد بهره برداری از فاز اول آن یعنی مسیر ریلی قزوین – رشت خواهیم بود. امتداد این مسیر از رشت به سمت آستارا نیز به منظور ایجاد کریدور ریلی سراسری شمال – جنوب از بندرعباس به سمت آذربایجان – گرجستان – روسیه و در نهایت کشورهای اسکاندیناوی تعریف شده و در اسناد مختلف بین المللی بر آن تاکید شده است. در همین راستا در دو سال گذشته اتصال ریلی شهر آستارای ایران به شهر آستارای آذربایجان با سرمایه گذاری طرف آذری در دستور کار قرار گرفته و بخش عمده آن تکمیل شده که با توجه به ساخت مسیر اصلی و بخش هایی از ایستگاه آستارا، مبادلات باری میان دو کشور ایران و آذربایجان در حال انجام است.

۲- هدف از ساخت مسیر ریلی رشت – انزلی به طول ۴۰ کیلومتر اتصال شهر و بندر انزلی به شبکه ریلی و تقویت حمل و نقل ترکیبی از دریا به ریل و بالعکس است. در این خصوص حمل و نقل بالغ بر ۵ میلیون تن بار برای این خط ریلی در سال اول بهره برداری (سال ۱۴۰۱) پیش بینی شده است.

۳-موضوع احداث بندر کاسپین خارج از حوزه عملیاتی و وظایف شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بوده و در حوزه سازمان مناطق آزاد تجاری – صنعتی انزلی پیگیری می‌شود.

۴-بندر امیرآباد در استان مازندران و در فاصله حدود ۴۲۰ کیلومتری از بندر انزلی واقع شده که تسهیل دسترسی هر دو بندر امیرآباد و انزلی به شبکه حمل ونقل ریلی نه تنها اشکال تلقی نشده بلکه لازم است و انشان از اهتمام صنعت حمل و نقل ریلی به استفاده حداکثری از شبکه حمل و نقل ترکیبی دارد.

در انتها بایست اعلام داریم که ضمن استقبال از نظرها و انتقادهای کارشناسان دلسوز حوزه حمل و نقل برای بهبود شبکه ترابری کشور، شایسته است پیش از درج این گونه اخبار و تزریق این نگاه که تصمیمات کشور در فضای غیرکارشناسی اتخاذ می‌شود، خبرنگار محترم آن خبرگزاری با تنی چند از کارشناسان خبره در این حوزه مشورت و نظرات ایشان را جویا شود تا شاهد چنین اخبار کذب و غیرکارشناسی نباشیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=8040

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.