• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

پرداخت تسهیلات به طرح های ریلی تا ۷۵ درصد کل سرمایه میسر است

  • کد خبر : 6713
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۷ - ۸:۴۱
پرداخت تسهیلات به طرح های ریلی تا ۷۵ درصد کل سرمایه میسر است

0 (0) پرداخت تسهیلات به طرح های ریلی تا ۷۵ درصد کل سرمایه میسر است اقتصادتهران: معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران درباره بسته های حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه ریلی گفت: امکان پرداخت تسهیلات تا ۷۵ درصد سرمایه گذاری در عرصه های مختلف این […]

0
(0)

پرداخت تسهیلات به طرح های ریلی تا ۷۵ درصد کل سرمایه میسر است

اقتصادتهران: معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران درباره بسته های حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه ریلی گفت: امکان پرداخت تسهیلات تا ۷۵ درصد سرمایه گذاری در عرصه های مختلف این صنعت از محل وجوه اداره شده فراهم شده است.

نورالله بیرانوند عصر چهارشنبه در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی کشور به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: راه آهن می تواند طبق بسته حمایتی ابلاغ شده، به شرکت های سرمایه گذاری برای خرید ناوگان، ماشین آلات و تجهیزات کارگاه های ریلی با ارائه طرح توجیهی فنی و اقتصادی تسهیلات ریالی با نرخ سود ترجیهی از طریق بانک های عامل پرداخت کند.

به گفته وی، راه آهن در این بسته حمایتی خرید خدمات لوکوموتیوهای جدید و بازسازی شده را معادل باری که در مدت بهره برداری حمل می کنند، تضمین کند.

وی ادامه داد: اعطای تسهیلات ارزی به سرمایه گذاران بخش خصوصی یا تعاونی در دست اقدام قرار گرفته است و راه آهن برای طرح های توسعه ای حمل و نقل درون و برون شهری با معرفی وزارت راه و شهرسازی تا استهلاک اصل سرمایه و سود آن تسهیلات پرداخت می کند.

«سرمایه گذاران دراین زمینه می توانند با تهیه طرح توجیهی و معرفی راه آهن جمهوری اسلامی ایران به صندوق توسعه ملی از این تسهیلات ارزی استفاده کنند».

بیرانوند گفت: توسعه زیرساخت های ایستگاهی و راه آهن برقی، گسترش قطارهای سریع السیر و ساخت خطوط جدید ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: توسعه سیستم های علایم و ایمنی و سامانه های های ارتباطی، خرید لوکوموتیو و ناوگان حمل بار و مسافر، ایجاد امکانات تعمیراتی و نگهداری و سرمایه گذاری در حوزه قطارهای حومه ای نیز مهمترین فرصت های پیش روی بخش خصوصی است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=6713

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.