• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

پرداخت نخستین یارانه صرفه‌جویی مصرف سوخت به مترو شیراز

  • کد خبر : 25073
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
پرداخت نخستین یارانه صرفه‌جویی مصرف سوخت به مترو شیراز
۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در نخستین مرحله پرداخت یارانه صرفه‌جویی مصرف سوخت به قطار شهری شهرداری شیراز پرداخت شد.
0
(0)

به گزارش سایت اختصاصی ریل نیوز به نقل از خبرگزاری صدا وسیمای مرکز فارس، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در نخستین مرحله پرداخت یارانه صرفه‌جویی مصرف سوخت به قطار شهری شهرداری شیراز پرداخت شد.

حسن مرادی گفت: شورای اقتصاد در خرداد ماه ۱۳۹۶ بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور، طرح توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر را تصویب کرده است.

مرادی ادامه داد: بر اساس این مصوبه به ازای هر افزایش سفر ناشی از افزایش واگن‌های جدید به متروی شیراز، مبلغ ۹.۸ سنت از محل منابع حاصل از صرفه جویی سوخت پرداخت می‌شود که با پیگیری‌های مکرر و دستور وزیر محترم نفت و مدیر عامل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت این امر در مرحله نخست محقق شده است.

وی با بیان اینکه ۱۷بهمن ماه ۱۳۹۶ تفاهمنامه‌ای بین شهرداری شیراز و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به امضا رسیده است، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه به استناد ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴ و آیین‌نامه اجرایی آن، پرداخت این وجوه به شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تکلیف بعد از گذشت چند سال اجرایی شد.

مرادی خاطرنشان کرد: این طرح با هدف بهبود و ارتقای سفر‌های درون‌شهری با مترو و توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و کاهش مصرف سوخت (بنزین، نفت گاز و سی. ان. جی) و کاهش انتشار آلاینده‌های زیست محیطی به اجرا در آمده است.

سازمان قطار شهری شیراز در سال ۸۰ آغاز به کار کرد و کلنگ خط یک متروی این شهر یکسال بعد در سال ۸۱ به زمین زده شد و پس از گذشت ۱۲ سال، مرحله نخست این خط به طول ۲۴و نیم کیلومتر در سال ۹۳ به بهره برداری رسید.

مترو شیراز در ۶ خط طراحی شده که حدود ۹۰ کیلومتر طول دارد و در ۱۷ سالی که از شروع احداث قطار شهری شیراز می‌گذرد تنها یک خط آن به بهره برداری رسیده است.

توان شهرداری شیراز در سال‌های اخیر به سمت تکمیل خط دو مترو شیراز که از شهرک میانرود تا فلکه ستاد و در ادامه به سمت میدان گلستان (فلکه کلبه) پیش می‌رود گذاشته شده است.

خط ۲ متروی شیراز به طول ۱۵ کیلومتر از شهرک میانرود (بهارستان) آغاز می‌شود و تا کلبه سعدی (میدان گلستان) ادامه دارد که به گفته مسوولان شهرداری شیراز در حال حاضر حدود ۱۱ کیلومتر از این مسیر از شهرک میانرود تا فلکه ستاد در دست ساخت است و مراحل نهایی عملیات حفاری توسط دستگاه TBM و بطور همزمان ساخت ایستگاه‌های این محور در حال انجام است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=25073

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.