• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

پروژه راه‌آهن قزوین – رشت نقش حیاتی برای کشور دارد/ اتصال به کشورهای اروپایی با تکمیل راه‌آهن قزوین – رشت

  • کد خبر : 14842
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۹:۴۷
پروژه راه‌آهن قزوین – رشت نقش حیاتی برای کشور دارد/ اتصال به کشورهای اروپایی با تکمیل راه‌آهن قزوین – رشت

0 (0) پروژه راه‌آهن قزوین – رشت نقش حیاتی برای کشور دارد/ اتصال به کشورهای اروپایی با تکمیل راه‌آهن قزوین – رشت عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: پروژه راه‌آهن قزوین – رشت در برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته و نقش حیاتی برای کشور دارد. ابوالفضل موسوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در […]

0
(0)

پروژه راه‌آهن قزوین – رشت نقش حیاتی برای کشور دارد/ اتصال به کشورهای اروپایی با تکمیل راه‌آهن قزوین – رشت

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: پروژه راه‌آهن قزوین – رشت در برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته و نقش حیاتی برای کشور دارد.

ابوالفضل موسوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در برنامه ششم بر توسعه حمل‌ونقل ریلی تأکید بسیار زیادی شده است، گفت: خوشبختانه تا به امروز توسعه حمل‌ونقل ریلی در اولویت برنامه‌های دولت قرار گرفته و یکی از این پروژه‌ها تکمیل راه‌آهن قزوین – رشت است.

وی ادامه داد: حمل‌ونقل ریلی مطمئن‌ترین، ایمن‌ترین و ارزان‌ترین پروژه عمرانی در بخش حمل‌ونقلی است که نقش مؤثری در صرفه‌جویی مصرف سوخت دارد.

موسوی با بیان اینکه دولت باید زمینه انتقال حمل بار و مسافر از روی جاده به ریل را ایجاد کند، گفت: با تکمیل شبکه ریلی، کریدور شرقی – غربی و کریدور شمال به جنوب هم تکمیل می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی از کریدورها اهمیت بسیار زیادی در بخش ترانزیتکشور دارند و کریدور شمال به جنوب و تکمیل راه‌آهن قزوین – رشت به عنوان حلقه مفقوده این پروژه بسیار بااهمیت شده است.

وی افزود: با تکمیل راه‌آهن قزوین – رشت و همچنین راه‌آهن تهران – ساری – گرگان، بخش عمده‌ای از ترافیک جاده‌های منتهی به شمال کشور کاهش می‌یابد.

موسوی افزود: توسعه خطوط ریلی و اتصال آن به کشورهای اروپایی و مرزهای شمالی کشور از مهم‌ترین برنامه‌های دولت و مجلس به شمار می‌رود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت ترانزیت پروژه راه‌آهن قزوین – رشت، گفت: بارهایی که از سمت شمال کشور از جمله کشورهای آسیای شمالی مانند آذربایجان و روسیه به کشور منتقل می‌شوند، می‌توانند با تکمیل پروژه راه‌آهن قزوین – رشت و همچنین کریدور شمال به جنوب به کشورهای اروپایی متصل شوند.

وی تأکید کرد: راه‌آهن قزوین – رشت یکی از پروژه‌های ملی و حیاتی کشور به شمار می‌آید که از بعد ترانزیت و اتصال به نقاط مرزی مانند اروپا بسیار مهم و بااهمیت است و دولت باید اتصال باقی مانده این پروژه از جمله آستارا به آستارا هم در دستور کار خود قرار دهد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14842

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.