• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

پروژه ریلی خرم‌آباد جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد

  • کد خبر : 23560
  • ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
پروژه ریلی خرم‌آباد جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد
مشاور وزیر راه‌ و شهرسازی با بیان اینکه باید منبع مالی جدیدی برای پروژه ریلی خرم‌آباد تعریف کرد گفت: اگر این پروژه جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار نگیرد در آینده باید هزینه بیشتری کرد تا کارگاه‌ها دوباره فعال شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از تسنیم ، مرتضی باقری عصر امروز در حاشیه جلسه کارگروه ایمنی و راه‌ها که در استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد که با کمک سازمان اورژانس کشور، وزارت راه‌ و شهرسازی، اداره‌کل راه‌ و شهرسازی و سازمان حمل‌ و نقل و پایانه‌ها امکانات لازم برای ایجاد مراکز امداد و نجات و تسهیلاتی برای ساخت این مراکز فراهم شود تا امدادرسانی سریع به مصدومان پس‌ از سانحه انجام و شاهد کاهش عواقب کمتری در سوانح جاده‌ای باشیم.

وی افزود: یکی از راه‌های کاهش سوانح جاده‌ای انتقال حجم ترافیک از روی جاده‌ها به سایر شیب‌های حمل‌ و نقل از جمله شیب ریلی است، هر چقدر بتوانیم جاده‌ها را به‌سمت ریلی سوق بدهیم می‌توانیم شاهد کاهش آمار تصادف در جاده‌ها نیز باشیم.

مشاور وزیر راه‌ و شهرسازی عنوان کرد: من در جلسه قبلی شورای اقتصاد مقاومتی استان لرستان پیشنهاد دادم که یکی از پروژه‌های وزارتخانه با اولویت ریل در سامانه نیپای این استان ثبت شود و در همان جلسه نیز تذکر دادم که در شرایط کنونی کشور شاید صلاح نباشد که پروژه‌ها را به موازات یکدیگر تعریف کنیم، الان پروژه آزادراهی و راه‌آهنی هر دو در موازات یکدیگر به‌پیش می‌روند و شاید بهتر باشد که اولویت را به پروژه‌های ریلی اختصاص بدهیم.

وی بیان کرد: پروژه ریلی خرم‌آباد با توجه به بودجه تعریف‌ شده از سهامی فولاد پیشرفت فیزیکی خوبی داشته ولی بعد از تمام‌ شدن این منبع مالی باید منبع مالی جدیدی برای این پروژه تعریف می‌شد و علت کندی پیشرفت کار نیز به‌همین دلیل است.

باقری گفت: پیشنهاد ما به استان لرستان این است که پروژه ریلی خرم‌آباد جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد تا ما هم بتوانیم با اولویت بیشتری این پروژه را پیگیری کنیم، امروز هم تذکر دادیم اگر این پروژه جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار نگیرد و به‌کندی پیش برود در آینده باید هزینه بیشتری کرد تا کارگاه‌ها دوباره فعال شود و  نیز بسیاری از ابنیه نیازمند هزینه بالایی است تا دوباره به شرایط قبل بازگردد.

مشاور وزیر راه‌ و شهرسازی خاطرنشان کرد: پروژه ریلی خرم‌آباد دارای اولویت در وزارت راه‌ و شهرسازی بوده و در سفر آینده به لرستان نمایندگان ساخت در حوزه ریلی همراه ما خواهند بود.

باقری اظهار داشت: به نمایندگی از وزیر راه‌ و شهرسازی در لرستان حضور یافتم و در دوشنبه هفته آینده رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای و روز سه‌شنبه نیز رئیس سازمان مجری ساختمان‌های دولتی در این استان خواهد بود، این سفرها در راستای حمایت مقام عالی وزارت از لرستان است و با کمک همه دوستان در ستاد اقتصاد مقاومتی این استان کاری که وظیفه داریم را انجام بدهیم. 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23560

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.