• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

پروژه ریل‌گذاری راه‌آهن گیلان طی ۲۰ روز آینده نهایی می‌شود

  • کد خبر : 9154
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
پروژه ریل‌گذاری راه‌آهن گیلان طی ۲۰ روز آینده نهایی می‌شود

0 (0) معاون وزیر راه در رشت: پروژه ریل‌گذاری راه‌آهن گیلان طی ۲۰ روز آینده نهایی می‌شود معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید مسئولان کشور و استان از پروژه راه‌آهن گیلان گفت: تنها دو کیلومتر از پروژه ریل‌گذاری راه‌آهن گیلان باقی‌مانده که طی ۲۰ روز آینده نهایی می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس […]

0
(0)

معاون وزیر راه در رشت:

پروژه ریل‌گذاری راه‌آهن گیلان طی ۲۰ روز آینده نهایی می‌شود

خبرگزاری فارس: پروژه ریل‌گذاری راه‌آهن گیلان طی ۲۰ روز آینده نهایی می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید مسئولان کشور و استان از پروژه راه‌آهن گیلان گفت: تنها دو کیلومتر از پروژه ریل‌گذاری راه‌آهن گیلان باقی‌مانده که طی ۲۰ روز آینده نهایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، خیرالله خادمی عصر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان با اشاره به آخرین وضعیت راه‌آهن رشت – قزوین اظهار کرد: قرار بود پنج نقطه گیلان به شبکه ریلی متصل شوند درحالی‌که ده‌ها کیلومتر نیازمند تونل و چند صد کیلومتر نیز پل زیرگذر هستیم.

وی با بیان اینکه کار ریل‌گذاری درگذر از البرز بسیار پیچیده است افزود: این پروژه بیش از ۲۵ کیلومتر تونل نیاز دارد که در کنار سایر کار مهندسی کاری بسیار دشوار است هرچند مهندسان ایرانی توانسته‌اند در آن موفق شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک هزار میلیارد تومان برای پروژه راه‌آهن رشت هزینه شده که در شرایط فعلی رقم بسیار بالایی است گفت: پروژه راه‌آهن گیلان افتخار مهندسین ایرانی است و جز ابر پروژه‌های ریلی کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اشاره به بازدید مسئولان کشور و استان از پروژه راه‌آهن گیلان بیان کرد: تنها دو کیلومتر از پروژه ریل‌گذاری راه‌آهن گیلان باقی‌مانده که طی ۲۰ روز آینده نهایی می‌شود.

خادمی با اشاره به رویدادهای منحصربه‌فرد در فرایند احداث راه آن گیلان خاطرنشان کرد: پل‌هایی که در شاهرود و منجیل در حال ساخت است شاهکار در حوزه فنی و مهندسی ساخت راه‌آهن به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در گذشته قول‌هایی درباره افتتاح راه‌آهن رشت داده شد اما به تعویق افتاده تصریح کرد: برخی از مشکلات غیرمنتظره از جمله ریزش کوه‌ها منجر شد تا فرایند عملیات اجرایی راه‌آهن کمی با تأخیر صورت بگیرد اما این قول داده می‌شود که راه‌آهن گیلان با بهترین کیفیت و بدون نقص به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اشاره به روند احداث راه‌آهن در انزلی و آستارا گفت: با توجه بااهمیت پروژه‌های ریلی در دونقطه انزلی و آستارا تلاش می‌شود تا روند احداث آن نیز گرچه در انزلی به ۳۰ درصد رسیده تسریع پیدا کند.

خادمی با اشاره به بخش باقی‌مانده آزادراه رشت – قزوین در محدوده گیلان افزود: مناقصه عملیات اجرایی هشت کیلومتر باقی‌مانده آزادراه که یکی از گلوگاه‌های آزادراه بود انجام‌شده و حداکثر طی مدت چهار سال بااینکه بیشتر آن ساخت پل و ابنیه‌های مهندسی است تحویل داده می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9154

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.