• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

پروژه عظیم مترو اسلامشهر توجه ویژه دولت را می‌طلبد

  • کد خبر : 32315
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
پروژه عظیم مترو اسلامشهر توجه ویژه دولت را می‌طلبد
فرماندار اسلامشهر با قدردانی از خدمات دولت در این شهرستان گفت: پروژه مترو اسلامشهر از طرح های عظیم و مهم استان تهران است که توجه و عنایت ویژه دولت را می طلبد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا، مسعود مرسل پور روز سه شنبه در حاشیه کلنگ زنی پروژه ۱۰۰۰ واحدی در اسلامشهر، با بیان اینکه اجرای این طرح مسکن بسیار حائز اهمیت است، گفت: خدمات دولت تدبیر و امید در این شهرستان بسیار بزرگ و کلیدی بوده است.

وی بیان کرد: در حوزه عمران و آبادانی مسئولان در دولت تدبیر بسیار خوب نقش آفرینی و خدمات شایانی را به مردم ارایه داده اند.

مرسل‌پور هم چنین با اشاره به اینکه، پروژه کمربند شمالی اسلامشهر که به عنوان پروژه پدافندی و آفندی غرب و جنوبغرب استان تهران محسوب می شود و می تواند در ایام بحران کارایی ویژه ای داشته باشد، خواستار کمک بیشتر دولت در اجرای این پروژه شد.

وی درباره تعیین تکلیف پرونده های معطل شهرداری های شهرستان اسلامشهر گفت این پرونده ها در دبیرخانه کمیسیون عالی معماری و شهرسازی است که ماده ۵ آن باید مشخص شود تا توافقات در این حوزه منجر به شکست نشود.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه دوم بهمن ماه سال ۹۹ با اشاره به پیشرفت مناسب طرح قطار شهری تهران به اسلامشهر اعلام کرد:‌ فاز نخست این طرح یعنی ایستگاه آزادگان در خط سه مترو تهران، تا پایان سال آینده به چهاردانگه اسلامشهر می‌رسد و در عمل فاز اول این طرح افتتاح می‌شود.

وی افزود: ‌با افتتاح این طرح بار ترافیکی حدفاصل اسلامشهر به تهران کاهش پیدا می کند و در حال حاضر نیز تعداد زیادی از مردم اسلامشهر به وسیله خط سه به تهران عزیمت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: با وصل شدن ایستگاه چهاردانگه اسلامشهر به خط سه مترو تهران بار ترافیکی این مناطق بشدت کاهش خواهد یافت و در ادامه نیز سایر ایستگاه های این طرح به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر نیز همان زمان به خبرنگار ایرنا گفت: دی ماه ۹۷ پس از حدود ۱۰ سال معطلی این طرح کلنگ زنی و آغاز بکار کرد.

رضا قاسمی افزود: این طرح در سه فاز به بهره برداری می رسد که فاز اول آن ایستگاه چهاردانگه اسلامشهر است که با حدود ۹۰۰ متر ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان در این طرح هزینه شده که عملیات حفاری این طرح به صورت مکانیزه و دستی با همکاری قرارگاه خاتم النبیا در حال انجام است.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر خاطرنشان کرد: طرح مترو تهران به اسلامشهر به وسعت ۱۵.۵ کیلومتر و با پنج ایستگاه در حال اجرا است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32315

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.