• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
5

پیاده‌سازی سیستم مدیریت ایمنی ضامن حمل و نقل ریلی ایمن است

  • کد خبر : 16723
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
پیاده‌سازی سیستم مدیریت ایمنی ضامن حمل و نقل ریلی ایمن است

0 (0) مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه: پیاده‌سازی سیستم مدیریت ایمنی ضامن حمل و نقل ریلی ایمن است مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن گفت: با پیاده سازی سیستم های مناسب مدیریت ایمنی، باید بسترهای تقویت ایمنی بیشتر تردد ناوگان ریلی در شبکه فراهم شود .   به گزارش روابط عمومی راه‌آهن […]

0
(0)

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه:
پیاده‌سازی سیستم مدیریت ایمنی ضامن حمل و نقل ریلی ایمن است

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن گفت: با پیاده سازی سیستم های مناسب مدیریت ایمنی، باید بسترهای تقویت ایمنی بیشتر تردد ناوگان ریلی در شبکه فراهم شود .
 
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، خسرو رشیدی با تأکید بر اینکه راه‌آهن امروز در جایگاه مهمی به لحاظ ایمنی حمل و نقل قرار دارد، افزود: برای تقویت بیشتر شاخص های ایمنی در راه‌آهن با استفاده از روش‌های جدید، باید بسترهای ایمنی در این بخش را بیش از پیش تقویت کنیم .
وی با بیان اینکه برای حفظ ایمنی بیشتر، باید مزیت‌های حمل و نقل ریلی همواره برای مردم و مسئولان تشریح شود، از برنامه ریزی‌های متعدد راه‌آهن برای ارتقای فرهنگ ایمنی در میان ذی نفعان و حاشیه‌نشینان ریلی، خبر داد.
به گفته وی ، مردم اگر از قوانینی که بر صنعت ریلی حاکم است غافل نباشند و رسالت و نقش خودشان را نسبت به رعایت قانون، عبور و مرور از مناطق امن و حفظ ایمنی ایفا کنند، حوادث ریلی به‌شدت کاهش می‌یابد.
مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه، گفت: همه کارکنان راه‌آهن و مردم باید در حفظ ایمنی در راه آهن مشارکت فعال داشته و تلاش کنند این مزیت بزرگ ریلی همیشه روند رو به رشدی داشته باشد. 
وی با اشاره به مزیت‌های بسترسازی ترویج فرهنگ ایمنی در راه‌آهن افزود: بسترسازی فرهنگ ایمنی را مدت‌هاست آغاز کرده‌ایم و با پیاده‌سازی این سیستم می‌توانیم ایمنی تضمین‌شده‌ای را که درگذشته داشتیم در آینده هم ادامه دهیم. 
رشیدی اظهار داشت: راه‌آهن برای آموزش و اطلاع رسانی فرهنگ ایمنی به حاشیه‌نشینان ریلی و افرادی که ارتباط تنگاتنگی با حریم راه‌آهن دارند علاوه بر استفاده از ظرفیت رسانه‌های مختلف، از طریق مساجد، مدارس و شوراها، آموزش‌های متعددی را در زمینه ایمنی ارائه داده و تا کنون از طریق رسانه های مختلف، بروشورها، تابلوها و علایم احتیاطی بر اهمیت موضوع، بسیار تاکید شده است .
وی با اشاره به آموزش‌ کارکنان راه‌آهن در بخش‌های مختلف برای حفظ ایمنی در راه‌آهن، گفت: در بخش داخلی نیز علاوه بر فرهنگ‌سازی از طرق مختلف، پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت ایمنی را در دستور کار قرار داده‌ایم .
مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه افزود: استفاده از دانش روز، شناسایی ریسک و ظرفیت‌های دانشگاهی ازجمله اقدامات دیگر راه‌آهن برای حفظ ایمنی در صنعت حمل و نقل ریلی است.
وی تأکید کرد: با پیشرفت صنعت حمل و نقل ریلی باید با صدور دستورالعمل‌ها، قوانین و مقررات متناسب با این پیشرفت‌ها آمادگی داشته باشیم، زیرا صنعت حمل و نقل ریلی همواره در حال پیشرفت و توسعه است و ما نیز در راه آهن در تلاش هستیم با صدور دستورالعمل ها، قوانین و مقررات خود را با این پیشرفت‌ها تطبیق دهیم. 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=16723

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.