• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

پیشنهاد ساخت قطار سریع و سیر چقدر هزینه‌ می‌خواهد؟

  • کد خبر : 31689
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
پیشنهاد ساخت قطار سریع و سیر چقدر هزینه‌ می‌خواهد؟

0 (0) به گزارش ریل‌نیوز به نقل از اعتمادآنلاین، ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف آباد درمجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد خود برای گسترش ناوگان ریلی پر سرعت،گفت: قرار است این پیشنهاد در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در جلسه علنی قوه مقننه و برای الحاق به بند چهار لایحه بودجه مطرح شود.   […]

0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از اعتمادآنلاین، ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف آباد درمجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد خود برای گسترش ناوگان ریلی پر سرعت،گفت: قرار است این پیشنهاد در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در جلسه علنی قوه مقننه و برای الحاق به بند چهار لایحه بودجه مطرح شود.

 

وی با بیان اینکه پیش رفت در حوزه حمل و نقل می‌تواند باعث رشد و پیشرفت هر کشوری باشد، ادامه داد:حمل و نقل ارزان ، پاک و پرسرعت باعث ارتقا کشورها می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده مردم نجف‌آباد در تشریح پیشنهاد خود، بیان داشت: به شرکت‌های توامند داخلی که امکان استخراج و صادرات نفت را دارند اجازه داده شود تا روزانه یک میلیون بشکه نفت استخراج و صادر کنند و درآمد آن را دربخش حمل و نقل ریلی و ساخت قطارهای سریع و السیر تهاتر کنند.

 

ابوترابی بیان داشت: البته باید این امکان در اختیار شرکت‌هایی که اهلیت دارند قرار گیرد و مسائل فنی و مالی آن در شورای مرکب از معاون اول رئیس جمهور و وزرای کشور، اقتصاد و نفت تعیین شود.

 

وی با بیان اینکه برای مثال قطار سریع و السیر اهواز به اصفهان و تهران در حدود ۶ میلیارد یورو هزینه دارد، گفت: قطار سریع و السیر تهران -مشهد و تهران -تبریز و یا شیراز به بندرعباس در حدود ۲۵ میلیارد یورو هزینه دارد که با این روش و با استفاده از ظرفیت عظیم بخش خصوصی می‌توان آن را تامین کرد.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31689

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.