• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

پیش‌بینی جابه‌جایی روزانه بیش از ۱۰۳ هزار نفر مسافر در سفرهای ضروری ابتدای ۱۴۰۰/ بلیت قطار گران نمی‌شود

  • کد خبر : 31887
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
پیش‌بینی جابه‌جایی روزانه بیش از ۱۰۳ هزار نفر مسافر در سفرهای ضروری ابتدای ۱۴۰۰/ بلیت قطار گران نمی‌شود
معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری آغاز پیش فروش اینترنتی بلیت قطار از پنجم اسفند یادآور شد که قیمت بلیت قطار برای نوروز 1400 افزایش نمی‌یابد.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز، سعید رسولی امروز در نشست خبری با بیان اینکه از ماه گذشته ستاد سفرهای ریلی تشکیل شده است گفت:طرح سفرهای ضروری برای سال ۱۴۰۰ از ۲۵ اسفند ۹۹ آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد که در این ایام روزانه ۲۳۰ قطار پیش‌بینی شده است.
وی افزود: برای این ۲۱ روز ۴۷۲۷ قطار خدمت رسانی خواهند کرد که به صورت روزانه بیش از ۱۰۳ هزار نفر مسافر از سوی شبکه ریلی جابه‌جا می‌شوند.
رسولی با بیان اینکه پیش بینی شده است در ابتدای سال ۱۴۰۰ جمعا ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار نفر ظرفیت قطار ایجاد شود ادامه داد: ‌در دوران شیوع کرونا یک میلیون و ۴۸۳ صندلی مسترد شد که مربوط به نوروز ۱۳۹۹ بود که بدین ترتیب ۱۳۳ میلیارد تومان وجوه استردادی به خریداران عودت یافت.
رسولی افزود: در این مدت ۱۹ میلیون سفر کاهش یافت که با احتساب متوسط قیمت هر بلیت ۱۰۰ هزار تومان، ۱۹۸۸ میلیارد تومان خسارت ناشی از فروش بلیت بود و ۲۹ هزار و ۸۴۱ قطار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشتیم.
ستعلام کدملی مسافران در سامانه وزارت بهداشت در سه مرحله
رسولی بیان کرد: در سه مرحله استعلام کدملی مسافران در سامانه وزارت بهداشت انجام می‌شود که ابتدا در زمان خرید بلیت است. همچنین در روز سفر استعلام صورت می‌گیرد و اگر مثبت باشد، به مسافر اطلاع‌رسانی می‌شود که از حضور مسافر با احترام جلوگیری می‌شود.
وی افزود: همچنین در زمان مسافرگیری، رؤسای قطار مجددا استعلام کدملی را دارند که اگر مسافر وارد قطار شده باشد شناسایی می‌شود.
فقط ۱۵ درصد وام‌های حمایتی شرکت‌های ریلی پرداخت شد
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۹۴۰ میلیارد تومان وام بابت حمایت از شرکت‌ها در ایام کرونا مقرر بود پرداخت شود که ۱۴۱ میلیارد تومان آن پرداخت شد. حتی ما پذیرفتیم که ضامن شرکت‌های ریلی شویم.
رسولی افزود: برای تسهیلات کرونا بانک ملی و بانک ملت بانک عامل هستند که بخش اصلی کار برعهده بانک ملت است. ما مکرراً از مسئولان بانک پیگیری کردیم و خواهش کردیم سهل‌گیرانه عمل کنند.
رسولی گفت: امیدواریم به زودی با توافقات صورت گرفته مسئله حل شود و تسهیلات کرونایی تا پایان سال به شرکت‌ها پرداخت شود.
رشد ۳ درصدی در تناژ
وی با بیان اینکه در سال جاری نسبت به سال قبل در تناژ بار حمل شده رشد ۳ درصد و در تن‌کیلومتر مبدأ – مقصد ۵ درصد رشد داشته است افزود:همچنین در تناژ تخلیه با رشد ۸ درصدی و در بهره‌وری لکوموتیو باری با رشد ۱۵ درصدی مواجه بودیم.
رسولی اظهار کرد: از ابتدای سال تا ۳۰ بهمن ۹۹ در بندر امام خمینی(ره) با رشد ۳۴ درصدی در تن‌کیلومتر و ۴۸ درصدی در تناژ مواجه بودیم. در بندر شهید رجایی رشد ۱۱۰ درصدی در تن‌کیلومتر و ۱۱۲ درصدی در تناژ و در بندر امیرآباد رشد ۴۰۲ درصدی در تن‌کیلومتر و ۱۸۶ درصدی در تناژ در این ایام محقق شد.
در نوروز ۱۴۰۰ افزایش قیمت بلیت نداریم
وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با قیمت‌گذاری بلیت قطار در این ایام تأکید کرد: هیچ افزایشی در قیمت‌های بلیت قطار در ایام نوروز نداریم.
وی افزود: ۹۵ درصد قطارهای ما چهار ستاره و سه ستاره باکیفیت هستند و فقط ۵ درصد قطارهای ما پنج ستاره هستند که نرخ قطارهای پنج‌ستاره براساس مصوبه شورای عالی ترابری آزاد و طبق عرضه و تقاضا است.
وی تأکید کرد: نرخ مصوب برای بلیت قطارها شورای عالی ترابری ابلاغ کرده است در طول سال به شرکت‌های ریلی اجازه داده می‌شود هر میزان در نرخ مصوب تخفیف دهند و در ایام پیک سفر هم اجازه دارند تا ۳۰ درصد به نرخ مصوب طبق مصوبه شورای عالی ترابری اضافه کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر مسافران نرخ با تخفیف ایام کم‌سفر را با نرخ ایام پیک مقایسه کنند، تصور نشود که افزایش قیمتی اعمال شده است، بلکه نرخ مصوب در ایام کم‌سفر کاهش یافته است، اما در ایام پرسفر تا ۳۰ درصد اجازه افزایش نرخ مصوب طبق مصوبه شورای عالی ترابری برای شرکت‌ها وجود دارد و در ایام نوروز هیچ افزایش قیمتی نداریم.
وی تأکید کرد: موضوع فروش ۵۰ درصد ظرفیت هر کوپه نیز در ایام نوروز رعایت می‌شود و فقط خانواده‌ها طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا می‌توانند در یک کوپه باشند.
شناسایی ۱۶۰۰ نفر مسافر کرونایی در مرحله غربالگری
مدیرعامل راه اهن با یادآوری غربالگیری های صورت گرفته برای مواجه با بیماری کرونا در شبکه ریلی کشور گفت: در مرحله غربالگری مسافران برای فروش بلیت، ۱۵۰۰ نفر در زمان استعلام تست آنها مثبت بود که بلیت برای آنها صادر نشد.
وی گفت: ۱۲۰ نفر هم زمان سوار شدن قطار مورد استعلام قرار گرفتند که تست آنها مثبت بود و اجازه سفر به آنها داده نشد. جمعاً ۱۶۰۰نفر در مرحله غربالگری شناسایی و پیشگیری از سفر شدند.
برنامه‌ریزی برای ساخت ایستگاه‌های راه‌آهن در شرق و غرب تهران
مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: ایستگاه‌های راه‌آهن برای رساندن مسافر به داخل شهرها است نه حاشیه شهرها. چرا ایستگاه راه‌آهن همدان در ۱۴ کیلومتر این شهر ساخته می‌شود تا مسافر سفر دیگری لازم داشته باشد؟
رسولی با تاکید بر اینکه برای کلانشهرها باید ایستگاه‌های بیشتری پیش‌بینی شود گفت: باید حتما ایستگاهی در غرب و شرق تهران داشته باشیم و مسافر سفر یکپارچه و درب به درب داشته باشد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31887

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.