• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

پیش شرط‌های تحقق تکالیف رییس جمهوری برای وزیر راه/ لزوم فعال‌سازی شبکه ریلی برای کاهش حوادث و مصرف انرژی

  • کد خبر : 302
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

0 (0) پیش شرط‌های تحقق تکالیف رییس جمهوری برای وزیر راه/ لزوم فعال‌سازی شبکه ریلی برای کاهش حوادث و مصرف انرژی طی روزهای اخیر اولویت‌های عمومی و تخصصی وزارت راه ‌و شهرسازی از سوی دکتر حسن روحاني، رئیس جمهوری اعلام شد. در همین راستا اولویت‌های تخصصی وزارت راه ‌و شهرسازی از سوی رئیس جمهور در […]

0
(0)

پیش شرط‌های تحقق تکالیف رییس جمهوری برای وزیر راه/ لزوم فعال‌سازی شبکه ریلی برای کاهش حوادث و مصرف انرژی
طی روزهای اخیر اولویت‌های عمومی و تخصصی وزارت راه ‌و شهرسازی از سوی دکتر حسن روحاني، رئیس جمهوری اعلام شد. در همین راستا اولویت‌های تخصصی وزارت راه ‌و شهرسازی از سوی رئیس جمهور در بخش حمل‌ونقل و مسکن اعلام شده که بدون شک تحقق آنها نیازمند اقدامات لازم در این حوزه است.
پش شرط‌های تحقق تکالیف رییس جمهوری برای وزیر راه/ لزوم فعال‌سازی شبکه ریلی برای کاهش حوادث و مصرف انرژی/ راهبردهای رونق بازار و افزایش عرضه مسکنبه گزارش «صما» در همین رابطه عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به محورهایی که در تکالیف عمومی و خصوصی رییس جمهوری برای وزیر راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است، گفت: در این تکالیف در حوزه مسکن بیشتر بر رونق بازار و تامین مسکن زوج های جوان و خانه اولی ها و همچنین مسکن روستایی و مسکن اقشار کم درآمد تاکید شده است.

کمال الدین شهریاری در گفت‌وگو با «صما» افزود: بعضی از این محورها نیاز به حمایت دولت و تخصیص یارانه هایی دارد که وزارت راه و شهرسازی بتواند از طریق این یارانه ها، مسکن را با قیمت تمام شده ارزان در اختیار اقشار کم درآمد قرار دهد.

 

شهریاری با اشاره به اینکه در بخش حمل ونقل نیز باید به سمت توسعه حمل و نقل عمومی و ریلی حرکت کنیم گفت: امروزه حمل و نقل ریلی ارزان ترین نوع حمل و نقل برای جابه جایی مسافر و به خصوص بار است.

وی با بیان اینکه اگر شبکه ریلی را در کشورمان توسعه دهیم و شبکه های موجود را فعالتر و کارآمدتر کنیم و در عین حال زمان سفرها را کاهش دهیم، سفر با قطار و از طریق ریل بسیار به صرفه تر و ایمن تر خواهد بود، اظهار داشت: امروزه جاده های کشور مملو از خودروهای سواری شده و این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته، برای سفر کمتر از خودروهای شخصی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز قطارهای سریع السیر با تجهیزات پیشرفه و مناسب و همچنین اتوبوس های خوب می تواند جایگزین خودروهای شخصی شود که در این صورت به طور قطع حوادث جاده ای کاهش پیدا می کند و در عین حال صرفه جویی در مصرف انرژی و سوخت را به دنبال دارد و حمل و نقل عمومی جایگزین حمل و نقل شخصی خواهد شد.

انتهای پیام/

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=302

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.