• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

کارهای عمرانی ۲ سال اخیر در کردستان ۱۰ برابر گذشته است

  • کد خبر : 30566
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
کارهای عمرانی ۲ سال اخیر در کردستان ۱۰ برابر گذشته است
وزیر راه و شهرسازی گفت: طی ۲ سال اخیر به اندازه ۱۰ برابر سال‌های پیش کار اجرایی و عمرانی در بخش‌های راه و زیرساخت‌های کردستان انجام شده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی عصر دوشنبه در بازدید از جاده سنندج – مریوان(تیژتیژ- گاران) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه راه‌آهن همدان – سنندج یکی از پروژه‌های راهبردی در کردستان برای اتصال این استان به شبکه سراسری است.

وی با بیان اینکه این پروژه در دولت تدبیر و امید و سال آینده به بهره‌‎‌برداری خواهد رسید، افزود: به طور قطع با بهره‌برداری از این پروژه تحول بزرگی در توسعه این استان اتفاق می‌افتد.

وزیر راه و شهرسازی به آغاز مطالعه اتصال راه‌آهن همدان – سنندج به مرز باشماق اشاره کرد و گفت: مهمترین گام برای اجرای این پروژه هماهنگی با کشور عراق است که اگر به تفاهم برسیم، کار معناداری صورت گرفته است.

اسلامی اضافه کرد: در صورت عدم تفاهم با کشور برای اجرای این پروژه، برنامه دیگری در نظر خواهیم گرفت اما در حال حاضر بخش اول کار که انجام مطالعات است را آغاز کرده‌ایم.

وی به پروژه جاده جدید سنندج – مریوان هم اشاره کرد و گفت: این پروژه هم تا یکی ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و بسیاری از مشکلات محور سنندج – مریوان رفع می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کمربندی در حال ساخت شهر مریوان، یادآور شد: این پروژه از تعهدات شهرداری است و باید آن را انجام دهد اما ما هم آماده کمک بیشتر برای اجرای آن هستیم.

اسلامی با بیان اینکه فرودگاه سقز هم از جمله پروژه‌های مهم کردستان است، اظهار داشت: در تابستان سال آینده پرواز به این فرودگاه آغاز می‌شود که تاثیر قابل توجهی در حمل و نقل هوایی استان خواهد داشت.

محمد اسلامی صبح دوشنبه بعد از شروع عملیات ریل‌گذاری مکانیکی راه‌آهن همدان – سنندج(قطعه یک) در محدوده شهر همدان و بازدید هوایی از منطقه پنج کریدور(پنج قصاب خان) مستقیم با بالگرد عازم شهر سقز در استان کردستان ‌شد.

وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به سقز از فرودگاه در دست ساخت این شهر بازدید و سپس با بالگرد به مرز سیرانبند بانه سفر کرده و با حضور در محل احداث راه چهار خطه این مرز، از این پروژه عمرانی بازدید خواهد کرد.

اسلامی در آخرین برنامه خود در سفر به کردستان، از طریق بالگرد از بانه به مریوان رفت و به بازدید از جاده در حال ساخت سنندج – مریوان محدوده تونل باغان(کارگاه پاوان) می‌رود،  او بعد از مصاحبه با خبرنگاران، به صورت هوایی عازم ایستگاه راه‌آهن همدان می‌شود و از آنجا با قطار به تهران سفر می‌کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30566

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.