• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

کارگروه کمیسیون صنایع مجلس و راه آهن تشکیل می شود

  • کد خبر : 8258
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
کارگروه کمیسیون صنایع مجلس و راه آهن تشکیل می شود

0 (0) توافق در نشست مشترک کمیسیون صنایع مجلس و راه آهن: «کارگروه صنایع و راه آهن» تشکیل می شود   نشست مشترک اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه آهن و اعضای هیات مدیره عصر یکشنبه ۱۴ مرداد در ساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار شد . […]

0
(0)

توافق در نشست مشترک کمیسیون صنایع مجلس و راه آهن:

«کارگروه صنایع و راه آهن» تشکیل می شود

 

نشست مشترک اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه آهن و اعضای هیات مدیره عصر یکشنبه ۱۴ مرداد در ساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در این جلسه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با تشریح چالش‌های حوزه حمل و نقل ریلی، از برنامه این وزارتخانه برای ایجاد شبکه لجستیک ایران خبر داد و خواستار پشتیبانی نمایندگان مجلس و اعضای این کمیسیون از برنامه‌های وزارت راه و شهر سازی و راه‌آهن شد.
وی همچنین به تشریح برنامه‌های وزارت راه و شهر سازی در بخش راه‌آهن حومه ای اشاره و تاکید کرد: نرخ تورم تردد در بخش حمل و نقل ریلی بسیار کمتر از نرخ تورم در سطح جاده‌ای است و اگر قیمت سوخت واقعی شود مزیت صرفه جویی ریلی در مصرف سوخت بیش از پیش مشخص خواهد شد .
آخوندی در این جلسه همچنین به پرسش‌های نمایندگان در مورد چالش‌ها و راهکارهای پیش روی حمل و نقل ریلی پاسخ داد.
همچنین سعید محمد زاده مدیر عامل راه آهن نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد راه آهن در بخش بار و مسافر در سال‌های اخیر، خواستار تعیین مدل سرمایه‌گذاری لیزینگ برای همکاری با شرکت‌های تولید کننده ریل و واگن شد و گفت: باید فاینانس داخلی ایجاد، تا شرایط را برای تولید کننده و خریدار داخلی مهیا کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به نمایندگان مردم هم در بخشی از سخنان خود خواستار حمایت قانونگذاران از بخش ریلی شد.
گفتنی است درپایان این جلسه مقرر شد کارگروه کمیسیون صنایع مجلس و راه آهن با حضور ۲ نفر از اعضای کمیسیون صنایع ، ۲ نفر از نمایندگان شرکت راه آهن و ۲ نفر به نمایندگی از بخش خصوصی تشکیل شود و در دو ماه آینده این کارگروه نتیجه کار خود را با حضور وزیر راه و مدیرعامل راه آهن بررسی کنند.
همچنین به دنبال این جلسه، جلسه کارگروه ارتباطات با حضور رمضانعلی سبحانی فر نماینده سبزوار و سیدحمیده زرآبادی نماینده قزوین از اعضای کمیسیون صنایع برگزار شد که تا لحظه مخابره خبر ادامه داشت.
گفتنی است اعضای کمیسیون صنایع و معادن همچنین از کنترل مرکزی راه آهن بازدید کردند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=8258

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.