مدیرکل راه آهن جنوب شرق در حین بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی، استاندار سیستان و بلوچستان و نماینده مردم شریف زاهدان در مجلس شورای اسلامی از پروژه سینی دوار اظهار کرد:
کاهش ۴۵ دقيقه اي زمان مانور قطارهاي مسافري با توجه به تغيير جبهه لکوموتيو ها در ايستگاه مسافري از مزاياي ساخت و راه اندازي سيني دوار به شمار مي رود.
وی افزود: کاهش مخاطرات ایمني با توجه به اعزام موتور به جلوي دوبله لکوموتيو، گذر از مجموع ۶ گذرگاه همسطح به صورت رفت و برگشت و مانور تغيير جبهه در ايستگاه باري زاهدان از ديگر مزيت هاي اين پروژه است.
وی بیان کرد: تکميل اين پروژه سبب بهره وري نيروي انساني و كاهش مصرف سوخت روزانه چهار لكوموتيو به ميزان تقريبي ۲۵۰ ليتر گازوئيل خواهد شد.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: تکمیل زيرساخت هاي راه آهن جنوب شرق در ايستگاه مسافري زاهدان به منظور آمادگي جهت اتصال راه آهن چابهار به زاهدان صورت مي گيرد.
وی با اشاره به اینکه قدرت سيني دوار ۲۵۰ تن و قطر آن ۳۰ متر است، اضافه کرد: در زمان تكميل پروژه ۴ نفر نيروي انساني به صورت شبانه روزي اپراتور سيني دوار خواهند بود.
وی اظهار کرد: این طرح با اعتبار ۲۰ ميليارد ريال و در مدت ۶ تقريبا ماه به اتمام خواهد رسيد.