• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

کاهش سفر به خراسان رضوی / شهروندان پروتکل‌ها را بیشتر رعایت کنند

  • کد خبر : 29205
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
کاهش سفر به خراسان رضوی / شهروندان پروتکل‌ها را بیشتر رعایت کنند
آمارها حاکی از کاهش ترددهای بین‌استانی به خراسان رضوی است؛ بنابراین وظیفه شهروندان بومی برای رعایت مسائل بهداشتی سنگین‌تر است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از خبرآنلاین ، ویروس کرونا همچنان می‌تازد و متاسفانه هر روز نیز قربانی جدیدی می‌گیرد و در این میان تنها راهکار مقابله با این ویروس، استفاده از ماسک و تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

براساس آمارها استفاده از ماسک در مشهدمقدس و استان خراسان رضوی تا ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده و در حال حاضر بسیاری از شهروندان در ترددهای خود از ماسک استفاده می‌کنند.

علاوه بر این دورکار شدن برخی کارکنان ادارات و همچنین کاهش ترددهای درون شهری سبب شده تا مقداری آمار کرونا در مشهدمقدس به ویژه کاهشی شود.

اما آمار ترددهای آخر هفته به ویژه به مقصد ییلاقات مشهدمقدس همچنان نگران‌کننده است و بنظر می‌رسد باید تمهیدی عاجل برای این مسئله اندیشیده شود.

از سوی دیگر و براساس آمارها سفرها به استان خراسان رضوی روندی کاهشی پیدا کرده و این مهم نیز می‌تواند پارامتری تعیین‌کننده در کاهشی شدن روند کرونا باشد.

طبق آمارها، سفرها و ورود مسافران به استان خراسان رضوی در تیرماه سال جاری کاهش ۴۸ درصدی داشته است.

در ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای ۹۰ درصد، ناوگان ریلی ۷۹ درصد، هوایی ۷۱ درصد و سفرهای شخصی ۲۶ درصد کاهش را در استان به نسبت سال گذشته شاهد بوده‌ایم.

کاهش ۳۳ درصدی آمار مسافران ورودی به مشهد در تیرماه ۹۹ نیز در زمره این آمارها است؛ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ورود مسافران در ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای ۲۸ درصد، ناوگان ریلی ۷۹ درصد، ناوگان هوایی ۷۱ درصد و شخصی ۱۳ درصد کاهش داشته‌ایم.

با این شرایط باید صرفا امیدوار بود که میزان رعایت پروتکل‌ها به ویژه از سوی شهروندان ساکن بیشتر شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29205

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.