• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

کاهش ۲۰ درصدی حوادث ریلی در ۹ ماهه ۹۷/ بررسی فرونشست زمین در برخی از مناطق ریلی

  • کد خبر : 13449
  • ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
کاهش ۲۰ درصدی حوادث ریلی در ۹ ماهه ۹۷/ بررسی فرونشست زمین در برخی از مناطق ریلی

0 (0) در جلسه ستاد مدیریت بحران و ارتقای ایمنی مطرح شد:کاهش ۲۰ درصدی حوادث ریلی در ۹ ماهه ۹۷/ بررسی فرونشست زمین در برخی از مناطق ریلی روند تمام مواردی که منجر به سوانح ریلی می شود باید کاهشی بوده و نقش نیروی انسانی در بروز چنین حوادثی پیوسته کمرنگ تر شود . به گزارش […]

0
(0)
در جلسه ستاد مدیریت بحران و ارتقای ایمنی مطرح شد:
کاهش ۲۰ درصدی حوادث ریلی در ۹ ماهه ۹۷/ بررسی فرونشست زمین در برخی از مناطق ریلی

روند تمام مواردی که منجر به سوانح ریلی می شود باید کاهشی بوده و نقش نیروی انسانی در بروز چنین حوادثی پیوسته کمرنگ تر شود . 
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، حسین عاشوری قائم‌مقام راه‌آهن با بیان این مطلب در چهارمین جلسه ستاد مدیریت بحران و ارتقای ایمنی راه‌آهن گفت: نظارت بر ایمنی حمل و نقل ریلی، باید مستمر و سختگیرانه و توام با فرهنگ سازی باشد. 
وی در جمع اعضای کارگروه این ستاد تاکید کرد: نباید در خصوص وقوع حوادث واگن های باری بی توجه باشیم زیرا این گونه حوادث تنها باعث آسیب مالی به واگنها و بار نمی شود بلکه باعث اختلال حرکت قطارهای مسافری و ایجاد حوادث بزرگتر از حوادث مسافری مانند حادثه تلخ خیام می شود. 

ضرورت اطلاع رسانی و هدف گذاری 

قائم مقام راه آهن در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مورد تبعات بی‌توجهی به ایمنی و رعایت نکردن حریم خطوط ریلی گفت: فرهنگ سازی و پروژه های ایمنی در همه بخشها از جمله بخشهای زیر بنایی لازم و ملزوم یکدیگر است و برنامه ریزی مستند و عینی در این زمینه می تواند بسیار موثر باشد . 
او با اشاره به اینکه ایجاد زیر گذرهای چند منظوره می تواند موجب علاقمندی و احساس امنیت بیشتر مردم برای عبور و مرور از آنها شود، افزود: احداث معبر همسطح راه آهن در ناحیه شمال تجربه موفقی در رابطه با تشویق مردم عبور از گذرگاه های همسطح مجازاست. 
قائم مقام راه آهن همچنین در زمینه مسئله فرونشست زمین در برخی از مناطق ریلی گفت: این مسئله تهدیدی خطرناک است که بایستی به دقت مورد پایش و بررسی قرار گیرد که در این خصوص می‌توان از همکاری پژوهشکده وزارت راه و شهرسازی و تحقیقات انجام شده در این زمینه استفاده کرد . 
عاشوری افزود: برای اصلاحات بلند مدت در این زمینه نیازمند مذاکره با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هستیم و راه آهن به تنهایی قادر نیست تا هزینه این اقدامات را تامین کند. 

کاهش ۲۰ درصدی سوانح 

سید محمد موسوی مدیر کل خط وسازه های فنی راه‌آهن نیز با تشریح برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت راه آهن در راستای ارتقای ایمنی رو سازی خط گفت: فرهنگ سازی نقش عمده ای در ارتقای ایمنی ریلی دارد و در این زمینه روابط عمومی می تواند نقش برجسته ای را ایفا کند. 
وی افزود: افزایش جمعیت، خطوط ریلی، حاشیه نشینی در اطراف این خطوط از یک سو و آشنا نبودن همسایگان ریلی با خطرات ناشی از حرکت قطار، شرایط را برای وقوع سوانح ریلی تشدید کرده و درصورتی که فرهنگ سازی در این زمینه صورت نگیرد، اقدامات فنی دیگر از جمله ساخت تقاطع ها نمی تواند مثمر ثمر باشد. 
همچنین خسرو رشیدی مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه در این جلسه با ارائه گزارش ۹ ماهه امسال حوادث، گفت: بسیاری از حوادث ریلی خارج از گذرگاه های مجاز رخ می دهد. 
وی با بیان اینکه میزان حوادث ریلی بخش خط در ۹ ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است، افزود: با این حال ساکنان حاشیه خطوط به دلایل متعدد از روگذرها و زیر گذرها استقبال نمی‌کنند و در این زمینه با توجه به تجربه های دیگر کشورها می توان در مورد استفاده از گذرگاه های همسطح برای عابران روش های جدیدتری را بکار گرفت . 
رشیدی موضوع مقابله با شنهای روان را از دیگر موضوعات مورد توجه برای راه آهن دانست و یادآور شد: این امر با توجه به روند فزاینده خشکسالی در آینده خطری جدی برای راه آهن به شمار می رود .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=13449

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.