• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

کاهش ۵۰ درصدی تعرفه‌های حمل‌ونقل ریلی بین ازبکستان و قزاقستان

  • کد خبر : 26983
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
کاهش ۵۰ درصدی تعرفه‌های حمل‌ونقل ریلی بین ازبکستان و قزاقستان
سفیر ازبکستان در قزاقستان گفت: تاشکند و نورسلطان در مورد کاهش 50 درصدی تعرفه‌های حمل و نقل ریلی بین دو کشور به توافق رسیدند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس ، «سعیدکریم نیازخواجه یف» سفیر ازبکستان در قزاقستان گفت: ازبکستان و قزاقستان در مورد کاهش ۵۰ درصد تعرفه‌های حمل‌ونقل ریلی بین دو کشور به توافق رسیدند.

نیازخواجه یف در نشست بین‌المللی ویدیویی کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا با محوریت چشم‌انداز توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی پس از خروج از وضعیت جاری بهداشتی- اپیدمیولوژی که در شهر «ساراتوف» سازماندهی شد، شرکت کرد. 

وی درباره روابط بازرگانی کشورش با قزاقستان اظهار داشت: ازبکستان و قزاقستان یک قرارداد دوجانبه  مبنی بر تخفیف ۵۰ درصدی تعرفه‌ها‌ در انتقال بارهای ریلی امضا کردند.

سفیر ازبکستان در قزاقستان خاطرنشان کرد: درحال حاضر موضوع کاهش تعرفه‌ها برای انتقال بارهای ریلی به کشور افغانستان نیز در دست تنظیم است.

به نظر نیازخواجه یف، تمام امکانات برای امضای این قرارداد موجود است.   

قزاقستان یکی از بزرگترین همکاران بازرگانی ازبکستان محسوب می‌شود.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و قزاقستان در سال ۲۰۱۹ میلادی با ۱۰٫۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل در سطح ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار قرار گرفته است.

هم اکنون در ازبکستان ۲۶۰ شرکت با سرمایه‌گذاری قزاقستان از جمله ۱۹۲ شرکت مشترک و ۳۷ شرکت با ۱۰۰ درصد سرمایه سرمایه‌گذاران قزاق در زمینه‌های ساختمان‌سازی، فرآورده‌های کشاورزی، تجارت، صنایع غذایی، فلزکاری و ماشین‌سازی فعالیت می‌کنند.

همچنین نمایندگی ۳ شرکت قزاقستانی از طرف وزارت روابط اقتصادی و بازرگانی و سرمایه‌گذاری ازبکستان به ثبت رسیده است.

قزاقستان استقلال این کشور را در تاریخ ۲۳ اکتبر سال ۱۹۹۲ میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=26983

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.