• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

کتاب دختری در قطار؛ چیز‌هایی هست که نمی‌دانی

  • کد خبر : 10417
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
کتاب دختری در قطار؛ چیز‌هایی هست که نمی‌دانی

0 (0) «دختری در قطار» از آن دست رمان‌هایی است که بعد از تمام شدن، خواندنش را به دوستانتان حتما پیشنهاد می‌کنید. محبوبه آب‌برین؛ تصویر ریل‌ها، ایستگاه راه‌آهن و زنی که هر روز راس ساعتی مقرر سوار قطار می‌شود و چشم‌های گیج و مبهوتش تصاویری مشابه را دنبال می‌کند. تصاویری که انگار وجود ندارند. این […]

0
(0)

«دختری در قطار» از آن دست رمان‌هایی است که بعد از تمام شدن، خواندنش را به دوستانتان حتما پیشنهاد می‌کنید.

محبوبه آب‌برین؛ تصویر ریل‌ها، ایستگاه راه‌آهن و زنی که هر روز راس ساعتی مقرر سوار قطار می‌شود و چشم‌های گیج و مبهوتش تصاویری مشابه را دنبال می‌کند. تصاویری که انگار وجود ندارند. این فضای عجیب آغازِ یکی از پرفروش‌ترین و تاثیرگذارترین رمان‌های سال‌های اخیر است. رمان دختری در قطار با روایت زنی آغاز می‌شود که میانِ بودن و رفتن مردد است.

ریچل نام شخصیت اصلی این رمان است که از همان چند صفحه ابتدایی شما را مبهوت خود می‌کند. تنهایی و غم سنگین این زن در کنار دائم‌الخمر بودن و حسرت‌هایش، چیز‌هایی است که میان صدای قطار و در ازدحام مسافران احساس می‌کنید.

دختری در قطاراو تنها و بی‌هدف هر روز سفری عجیب را تکرار می‌کند. سوار قطاری ثابت می‌شود و به محل کار سابقش می‌رود بدون اینکه واقعا بتواند در آنجا کار کند. او که حالا کار، همسر، خوشبختی و حتی خودش را نیز از دست داده است با پناه بردن به الکل و ملامت هر روزه خودش دنبال یافتن التیامی بر زخم‌هایش است.

شاید تا اینجا فکر کرده‌اید با یکی از همان رمان‌های عاشقانه و تکراری سر و کار دارید! اما پائولا هاوکینز نویسنده این رمان داستانی بسیار پیچیده‌تر و جذاب‌تر برای تعریف کردن دارد.

همزمان با ریچل نام و سرنوشت دو زن دیگر در این رمان آغاز می‌شود؛ آنا و مگان. آنا زنی است که با همسر سابق ریچل ازدواج کرده و با او زندگی می‌کند و مگان نیز به همراه اسکات همسرش در همسایگی آن‌هاست.

معمای رمان دختری در قطار با گم‌شدن مگان آغاز می‌شود، آن‌هم در جایی که پلیس می‌تواند ردپای ریچل را نیز پیدا کند. دلهره و تشویق کم‌کم پایش را به سطر‌های این رمان باز می‌کند. آدم‌های دیگری پا به قصه می‌گذارند و روایت داستان به طرز هنرمندانه‌ای بین این سه زن تقسیم می‌شود.

از سوی دیگر در زندگی این سه زن با مرد‌هایی نیز سر وکار داریم که در نقش همسر و پزشک روانشناس، کنار آن‌ها ماجرایی پیچده‌ای از جنایت، خیانت، ترس و شکست را روایت می‌کنند.

هیجان و گاه آشفتگی حس‌هایی است که ممکن است هنگام خواندن این داستان داشته باشید، اما باز هم پائولا هاوکینز با قلم جادویی‌اش وارد می‌شود و تا آخرین جمله و آخرین خط یک لحظه رهایتان نخواهد کرد. هر بار که فکر می‌کنید راز معمای اصلی را کشف کرده‌اید می‌فهمید هنوز چیز‌های زیادی هست که نمی‌دانید!

از رمان دختری در قطار فیلمی به همین نام در سال ۲۰۱۶ به کارگردانی تیت تیلور ساخته شد که در مدت کوتاهی به فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سال وارد شد.

«دختری در قطار» از آن دست رمان‌هایی است که بعد از تمام شدن، خواندنش را به دوستانتان حتما پیشنهاد می‌کنید.

منبع: دیجی‌مگ

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10417

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.