• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

کرونا شمار مسافران قطار ارومیه – تهران را به نصف کاهش داد

  • کد خبر : 28397
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
کرونا شمار مسافران قطار ارومیه – تهران را به نصف کاهش داد
مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گفت: قطار مسافربری مسیر ارومیه - تهران به ظرفیت ۴۰۰ نفر به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ هم‌اکنون با نصف ظرفیت در این مسیر تردد می‌کند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، شاپور ارسلانی اظهار داشت  ، هم‌اکنون به‌صورت یک‌روز در میان قطار مسیر ارومیه – تهران تردد دارد و فعالیت خط ارومیه – مشهد نیز به خاطر شیوع کرونا تعطیل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون جابجایی مسافران در شبکه ریلی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا انجام می‌شود اظهار داشت: براساس پروتکل‌های بهداشتی دوران شیوع کرونا، مسافران در بدو سوار شدن به قطارهای مسافربری باید از ماسک استفاده کنند و اسکان بیش از ۲ نفر در هر کابین غیرخانوادگی ممنوع شده است.

 

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان افزود: پس از شیوع کرونا برای جلوگیری از گسترش این بیماری فروش بلیت به صورت الکترونیکی بوده و قطار مسافربری در ایستگاه‌های مبدا و مقصد ضدعفونی می‌شود و رعایت فاصله اجتماعی در ایستگاه‌ها اجباری شده است.

 

وی اضافه کرد: ارائه هر نوع خوراکی و نوشیدنی به مسافران فقط به‌صورت بسته‌بندی مجاز بوده و در رابطه با غذای گرم تهیه ‌شده در رستوران قطار، رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از سلفون و درپوش بهداشتی الزامی شده است.

 

وی اظهار داشت: در جعبه کمک‌های اولیه قطار علاوه بر اقلام همیشگی، نگهداری تعدادی ماسک، دستکش و ماده ضدعفونی‌کننده به‌صورت الزامات درآمده است و مسافران برای افزایش اطمینان و ایمنی در طول سفر از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند.

 

“ارسلانی” از مسافران خواست در طول سفر ضمن رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌ها، دست‌های خود را ضدعفونی کرده و یا مرتب بشویند و از تماس آن‌ها با چشم‌ها و صورت خودداری کنند.

 

وی اضافه کرد: بهتر است مسافران برای کاهش خطر، دستمال مرطوب ضدعفونی کننده همراه خود داشته باشید و از آن‌ها برای تمیز کردن صندلی‌ها، پاکت‌های پشت صندلی، تکیه‌گاه، مانیتور پشت صندلی، دریچه‌ تهویه هوا بالای سر، سینی جلو، صفحات نمایش سرگرمی‌های حین سفر استفاده کنند.

 

خط آهن مراغه – ارومیه به طول ۱۸۳ کیلومتر دارای چهار ایستگاه اصلی در میاندوآب، مهاباد، نقده، ارومیه و سه ایستگاه بین راهی در ملکان، قزقلعه و رشکان است.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28397

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.