• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

کمبود مسافر موجب حذف 2 رام قطار در زنجان شد

  • کد خبر : 5679
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
کمبود مسافر موجب حذف 2 رام قطار در زنجان شد

0 (0) کمبود مسافر موجب حذف 2 رام قطار در زنجان شد علی خدایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کم شدن آمار تردد مسافران در ماه مبارک رمضان و از طرفی کاهش ضریب اشغال قطارهای مسافری موجب شد تا قطارهای صبح ریل باس و ظهر جوپار زنجان – […]

0
(0)

کمبود مسافر موجب حذف 2 رام قطار در زنجان شد

علی خدایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کم شدن آمار تردد مسافران در ماه مبارک رمضان و از طرفی کاهش ضریب اشغال قطارهای مسافری موجب شد تا قطارهای صبح ریل باس و ظهر جوپار زنجان – تهران به طور موقت حذف شود.
به گفته وی، این قطارها روزانه از مسیر زنجان به تهران در تردد بودند.
مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: با حذف این قطارها، سهمیه مسافران آن در دیگر قطارهای مسافری لحاظ شده و مسافران به لحاظ تردد و جابجایی هیچ مشکلی ندارند.
خدایی، از راه اندازی یکی از رام های این قطارها از 11 خرداد جاری خبرداد و افزود: در حال حاضر در سیستم، بلیت این قطار به فروش می رود.
وی یادآوری کرد: حذف قطارهای مسافری به دلیل کاهش مسافر در ماه مبارک رمضان در کل شبکه راه آهن کشور اعمال شده است و فقط در منطقه شمالغرب نیست.
مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور اعلام کرد: در حال حاضر روزانه 23 رام قطار در این منطقه به طور میانگین 400 مسافر را جابجا می کند.
به گزارش ایرنا، حوزه استحفاظی راه آهن منطقه شمالغرب کشور از کیلومترِ 124 محور تهران – آذربایجان، از ورودی ایستگاه کهن دژ در استان قزوین شروع و در خروجی مهاباد کیلومترِ 693 محور آذربایجان غربی به پایان می رسد.
راه آهن منطقه شمالغرب کشور مسافران مسیرهای قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان، میانه، هشترود، خداجو، مراغه، ملکان، بناب، میاندوآب و مهاباد را پوشش می دهد.
این اداره کل 601 کیلومتر خطوط اصلی و 135 کیلومتر خطوط فرعی دارد.
با بهره برداری از مسیر ریلی قزوین – رشت این مسیر نیز به خطوط ریلی اصلی راه آهن منطقه شمالغرب کشور اضافه خواهد شد.
راه آهن منطقه شمالغرب کشور از تقسیمات کشوری جغرافیایی تبعیت نمی کند و راه آهن این منطقه در حوزه کاری و شبکه ریلی با حداقل 6 استان در ارتباط است. 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5679

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.