• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

کوتاهی در تشکیل نهاد تنظیم مقررات ریلی مغایر با سیاست‌های کلان حمل‌ونقل است

  • کد خبر : 308
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳

0 (0) کوتاهی در تشکیل نهاد تنظیم مقررات ریلی مغایر با سیاست‌های کلان حمل‌ونقل است این نوع تصمیم­‌گیری‌­های یک‌جانبه که شریک تجاری خود را از فرایند تصمیم­ گیری حذف کنیم، زیبنده دولت محترم و بخش حمل‌ونقل کشور نیست و برخلاف رفتار حرفه‌ای حاکم بر فضای کسب­ و­کار و تفاهم نامه‌ ها و قراردادهای بین شرکت […]

0
(0)

کوتاهی در تشکیل نهاد تنظیم مقررات ریلی مغایر با سیاست‌های کلان حمل‌ونقل است

این نوع تصمیم­‌گیری‌­های یک‌جانبه که شریک تجاری خود را از فرایند تصمیم­ گیری حذف کنیم، زیبنده دولت محترم و بخش حمل‌ونقل کشور نیست و برخلاف رفتار حرفه‌ای حاکم بر فضای کسب­ و­کار و تفاهم نامه‌ ها و قراردادهای بین شرکت راه‌آهن و بخش خصوصی به حساب می‌­آید.

به گفته دبیر «انجمن صنفی شرکت­های حمل ونقل ریلی و خدمات وابسته» مصوبه اخیر هیئت‌­مدیره شرکت راه­‌آهن­ و تعیین نرخ 10 ریالی برای انجام خدمات تعمیرات جاری واگن‌­های باری عبوری بخش خصوصی بدون هماهنگی قبلی با شرکت‌های خصوصی حمل­ و­نقل ریلی و انجمن صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز مجید بابایی افزود: این نوع تصمیم­‌گیری‌­های یک‌جانبه که شریک تجاری خود را از فرایند تصمیم­ گیری حذف کنیم، زیبنده دولت محترم و بخش حمل‌ونقل کشور نیست و برخلاف رفتار حرفه‌ای حاکم بر فضای کسب­ و­کار و تفاهم نامه‌ ها و قراردادهای بین شرکت راه‌آهن و بخشخصوصی به حساب می ­آید.

بابائی اضافه کرد: به همین دلیل است که سال‌هاست بر تشکیل نهاد تنظیم مقررات ریلی تاکید داشته‌ایم. بدون حضور چنین نهادی بخش دولتی ریلی خود را ملزم نمی‌­داند تا منافع خود را با منافع بخش­ خصوصی به‌طور کامل گره بزند و با وجود محدودیت‌­های مالی و بودجه­‌ای در بدنه دولت هرگاه که با کسری منابع مواجه شود به ­جای رفتاری مشابه بخش جاده‌­ای که دولت تمام و کمال هزینه ‌های نگهداری شبکه جاده‌­ای را می­پردازد، در بخش ریلی همواره نیم‌نگاهی به منابع بخش خصوصی داشته­ باشد.

او اضافه کرد: بدیهی است اگر توسعه بخش ریلی را در سایه مشارکت حداکثری بخش خصوصی امکان‌پذیر بدانیم رویکرد موجود نمی­‌تواند نتیجه برد-برد و مطلوبی­ برای طرفین و بخش ریلی کشور داشته باشد.

مصوبه مورخ25 مردادماه هیئت مدیره شرکت راه‌­آهن علی­رغم اعتراض شرکت‌های حمل­‌ونقل ریلی و انجمن صنفی در مورخ 26 شهریورماه طی نامه ای توسط معاونت بهره‌برداری و سیر­و حرکت راه‌آهن به مرحله اجرا درآمده است.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=308

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.