• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

کیفیت خدمات در ایستگاه راه‌آهن زنجان ارتقا یافت

  • کد خبر : 11410
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
کیفیت خدمات در ایستگاه راه‌آهن زنجان ارتقا یافت

0 (0) گفت و گو با مدیرکل راه‌آهن شمال غرب: کیفیت خدمات در ایستگاه راه‌آهن زنجان ارتقا یافت در ارزیابی‌های استانی، ایستگاه راه‌آهن زنجان رتبه دوم کیفیت خدمات و بهداشت را به خود اختصاص داد. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، علی خدایی مدیرکل راه‌آهن شمال غرب (زنجان) با اشاره به فعال بودن […]

0
(0)

گفت و گو با مدیرکل راه‌آهن شمال غرب:
کیفیت خدمات در ایستگاه راه‌آهن زنجان ارتقا یافت
در ارزیابی‌های استانی، ایستگاه راه‌آهن زنجان رتبه دوم کیفیت خدمات و بهداشت را به خود اختصاص داد.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، علی خدایی مدیرکل راه‌آهن شمال غرب (زنجان) با اشاره به فعال بودن بخش مسافری در این اداره کل گفت: راه‌آهن شمال غرب در قطب مسافری قرار دارد و در ۶ ماه ابتدای امسال رشد ۳.۴ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
وی با اشاره به اینکه تعداد مسافران این محور از یک‌میلیون و ۱۲۰ هزار و ۲۰۹ نفر در شش‌ماهه ابتدای سال ۹۶ به یک‌میلیون و ۱۵۸هزار و ۳۴۸ نفر مسافر در مدت مشابه امسال رسید، افزود: روزانه حدود ۲۹ رام قطار مسافری در این منطقه در حال سیر است.
خدایی با بیان اینکه درسال جاری یک رام قطار مسافری از ایستگاه زنجان به مقصد تاکستان و یک رام قطار مسافری از تاکستان به تهران به قطارهای موجود اضافه‌شده، ادامه داد: تلاش کردیم تا کیفیت قطارهای مسافری زنجان- مشهد را افزایش دهیم و به‌این‌ترتیب با ارتقای قطارهای این مسیر و حذف سالن‌های ۶ تخته و درجه دو، اکنون شاهد سیر روزانه ۲ قطار از زنجان به مشهد با سه سازمان متفاوت هستیم.
مدیرکل راه‌آهن شمال غرب با اشاره به اینکه در این اداره کل تلاش‌های بسیاری برای بهبود خدمت‌رسانی به مسافران انجام‌شده است، گفت: در ارزیابی‌های استانی و نظرسنجی‌هایی که از مردم و مسافرین انجام‌شده، رتبه دوم کیفیت خدمات و بهداشت به ایستگاه زنجان اختصاص یافته است.
مدیرکل راه‌آهن شمال غرب با بیان اینکه قطارهایی که از زنجان به تاکستان سیر می‌کنند نقش قطارهای حومه‌ای را نیز بر عهده ‌دارند، افزود: ۲ قطار رفت‌ و برگشت زنجان- قزوین نیز در زمره قطارهای حومه‌ای به شمار می‌روند.

تخلیه و بارگیری در منطقه سبز
خدایی با بیان اینکه این اداره کل دربخش بار در هر دو حوزه تخلیه و بارگیری در منطقه سبز قرار دارد، افزود: این بدان معنی است که در این بخش نه تنها نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ایم بلکه در تحقق برنامه ابلاغی راه‌آهن نیز نسبت به برنامه جلو هستیم.
وی با اشاره به اینکه اداره کل شمال غرب، طی ۷ماه امسال در بارگیری نسبت به سال گذشته ۳۵۹ درصد افزایش داشته است، افزود: این میزان در ۷ماهه سال ۹۶، ۲۴۲ هزار و ۲۶۵ تن بوده که امسال به یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۳۹ تن رسیده است.
خدایی با بیان اینکه در تناژ تخلیه نیز نسبت به سال گذشته ۲۲۲ درصد افزایش داشته‌ایم، افزود: در این بخش نیز نسبت به برنامه ابلاغی راه‌آهن ۲۹ درصد افزایش عملکرد داشته‌ایم، به‌طوری که تناژ تخلیه‌شده از ۲۸۸ هزار و ۹۷۰ تن به ۹۳۰ هزار و ۹۸۵ تن رسیده است.

پروژه های در دست اجرا
وی با اشاره به اینکه پیگیری پروژه‌های قزوین – رشت و دوخطه کردن زنجان به قزوین به عهده این اداره کل قرار دارد، افزود: احداث سکوی دوم و زیرگذر ایستگاه زنجان، اسلپ تراک خطوط ایستگاه زنجان، احداث گذرگاه غیر هم‌سطح سنبل‌آباد، احداث ایستگاه خرم دره، توسعه و تجهیز ایستگاه قزوین، احداث پاسگاه پلیس خرم دره و تاکستان، احداث تسویه خانه فاضلاب ایستگاه زنجان، توسعه و تجهیز ایستگاه تاکستان، احداث دیوار حریم و زیرگذر منطقه کهک، بازسازی خوابگاه و مهمانسرای ایستگاه زنجان در ۴ طبقه و هدایت آب‌های سطحی ایستگاه زنجان ازجمله طرح‌های این اداره کل در سال جاری است.
وی با اشاره به اینکه بارهای ترانزیت در این منطقه وجود ندارد اما بخشی از بارهای ترانزیتی مانند MDF، تخته، حبوبات، آرد و … از کشورهای CIS وارد ایستگاه آستارا شده و با گذر از محدوده این اداره کل، به شکل ترکیبی به عراق ترانزیت می‌شود، افزود: به دنبال توافقات صورت گرفته با شرکت حمل‌ونقل ریلی فولاد جنوب، هفته‌ای یک‌بار محموله شمش فولادی از فولاد خوزستان بارگیری به مقصد ایستگاه میانه حمل و در آنجا تخلیه می‌شود.
او تاکید کرد: به‌منظور تأمین مواد اولیه (شمش آهن) شرکت فولاد میانه از سایر مبادی کشور از جمله فولاد خراسان (نیشابور) مذاکرات و توافقات لازم به‌عمل‌آمده و این موضوع در دست پیگیری است.

استقبال از جشنواره آش
وی با اشاره به راه‌اندازی قطار جشنواره آش در زنجان با همکاری اداره کل سازمان میراث فرهنگی در مردادماه گفت: این جشنواره مورد استقبال زیاد میهمانان داخلی و خارجی قرار گرفت و بنا داریم که برای توسعه گردشگری در این استان، بار دیگر در آینده این جشنواره را برگزار کنیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11410

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.