• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

گمرک راه آهن آستارا آغاز بکار کرد

  • کد خبر : 6864
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
گمرک راه آهن آستارا آغاز بکار کرد

0 (0) گمرک راه آهن آستارا آغاز بکار کرد آستارا – ایرنا – گمرک راه آهن بین المللی آستارا در منتهی الیه استان گیلان به منظور انجام تشریفات گمرکی در بارانداز خط ریلی، با استقرار ساختمان و نیروی انسانی آغاز بکار کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر کل گمرک آستارا روز پنجشنبه در آئین آغاز […]

0
(0)

گمرک راه آهن آستارا آغاز بکار کرد

آستارا – ایرنا – گمرک راه آهن بین المللی آستارا در منتهی الیه استان گیلان به منظور انجام تشریفات گمرکی در بارانداز خط ریلی، با استقرار ساختمان و نیروی انسانی آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر کل گمرک آستارا روز پنجشنبه در آئین آغاز بکار گمرک ریلی این شهرستان گفت: پیش از این خدمات گمرکی راه آهن، خارج از تشریفات متعارف و با انتقال کالا به گمرک زمینی انجام می شد و با تامین زیرساخت های الکترونیک، فیبر نوری و محوطه تخلیه و بارگیری کالا توسط شرکت راه آهن، گمرک بارانداز فعال شد.
رسول امیدی افزود: گمرک آستارا تشریفات صادرات کالا را در بارانداز انجام می دهد و در صورت راه اندازی مرجع حفاظت کالا و سیستم صدور قبض انبار، تشریفات واردات و حمل و نقل نیز در آن انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: گمرک راه آهن با هشت نیروی انسانی در ساختمانی به مساحت 100 متر مربع فعال شد و امیدواریم دیگر سازمان های خدمات رسان نظیر مرزبانی، گذرنامه، قرنطینه و استاندارد نیز در آن مستقر شوند.
امیدی بیان کرد: از این پس صادرات کالا از خط آهن آستارا-آستارا رونق می گیرد و این خط ریلی نقش مهمی در تقویت ارتباطات اقتصادی ایران با کشورهایی نظیر جمهوری آذربایجان و روسیه خواهد داشت.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی کالا، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.
مرحله نخست طرح ریلی اتصال آستارای ایران به آستارای آذربایجان، فروردین ماه امسال با حضور مقام های دو کشور در شهرستان آستارا افتتاح شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می کنند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=6864

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.