• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

گیلان مبدأ و مقصد سفر افزون بر 10 هزار نفر با قطار

  • کد خبر : 15688
  • ۰۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
گیلان مبدأ و مقصد سفر افزون بر 10 هزار نفر با قطار

0 (0) مدیرکل راه آهن شمال 2 گفت: گیلان مبدأ و مقصد سفر افزون بر 10 هزار نفر با قطار مدیرکل راه آهن شمال 2 گفت: از زمان افتتاح و راه اندازی خط ریلی رشت – قزوین از نیمه اسفندماه گذشته تاکنون؛ گیلان مبدأ یا مقصد سفر 10 هزار و 168 نفر از طریق قطار […]

0
(0)

مدیرکل راه آهن شمال 2 گفت:
گیلان مبدأ و مقصد سفر افزون بر 10 هزار نفر با قطار

مدیرکل راه آهن شمال 2 گفت: از زمان افتتاح و راه اندازی خط ریلی رشت – قزوین از نیمه اسفندماه گذشته تاکنون؛ گیلان مبدأ یا مقصد سفر 10 هزار و 168 نفر از طریق قطار بوده است.

علی خدایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به راه اندازی قطار در دو مسیر رشت – تهران و رشت – مشهد افزود: از این تعداد مسافر جابه جا شده با قطار از زمان افتتاح، پنج هزار و 348 نفر از تهران به سمت رشت و سه هزار و 985 نفر نیز از رشت به سمت تهران جا به جا شدند.
وی اضافه کرد: همچنین طی مدت یاد شده؛ 508 نفر از شهر مقدس مشهد به رشت و 327 نفر نیز از رشت به مشهد، سفر با قطار را در این مسیر انتخاب کرده اند.
به گزارش ایرنا، نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین – رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت های خارجی به طور رسمی افتتاح شد و اولین مسافران آن، 120 نفر از خانواده های معظم شهدا بودند که به مشهد مقدس عزیمت کردند.
راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.
راه آهن قزوین – رشت 53 دستگاه تونل به طول 22 کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و 430 متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود 9 کیلومتر پل بزرگ و 22 میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است.
در حال حاضر روزانه قطار ساعت هشت صبح از تهران به سمت رشت و ساعت 18 از رشت به سمت تهران حرکت می کند.
براساس برنامه ریزی های انجام شده در مسیر ریلی رشت – مشهد برای نوروز امسال، قطار هفتم و سیزدهم فروردین ماه ساعت 21 و 30 دقیقه از مشهد مقدس به رشت آمده و طی روزهای هشتم و چهاردهم فروردین ماه قطار ساعت 15 و 40 دقیقه از رشت به مشهد حرکت می کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=15688

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.