• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

یادداشت تفاهم احداث پروژه راه‌آهن بصره – شلمچه یکی از ۵ سند همکاری مشترک میان ایران و عراق

  • کد خبر : 15200
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
یادداشت تفاهم احداث پروژه راه‌آهن بصره – شلمچه یکی از ۵ سند همکاری مشترک میان ایران و عراق

0 (0) در حضور دکتر روحانی و عادل المهدی انجام شد یادداشت تفاهم احداث پروژه راه‌آهن بصره – شلمچه یکی از ۵ سند همکاری مشترک میان ایران و عراق با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر عراق ۵ سند و یادداشت تفاهم همکاری مشترک میان مقام‌های عالیرتبه دو کشور به امضا رسید. به […]

0
(0)

در حضور دکتر روحانی و عادل المهدی انجام شد

یادداشت تفاهم احداث پروژه راه‌آهن بصره – شلمچه یکی از ۵ سند همکاری مشترک میان ایران و عراق

با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر عراق ۵ سند و یادداشت تفاهم همکاری مشترک میان مقام‌های عالیرتبه دو کشور به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، یادداشت تفاهم احداث پروژه راه آهن بصره – شلمچه، یادداشت تفاهم همکاری میان وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران و وزارت تجارت عراق، یادداشت تفاهم تسهیل روادید برای سرمایه‌گذاران، تجار و بازرگانان، یادداشت تفاهم همکاری مشترک در زمینه‌های مرتبط با سلامت و تفاهمنامه همکاری مشترک میان وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران و وزارت نفت جمهوری عراق، ۵ سند همکاری بود که وزرا و مسوولان دو کشور در حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و عادل المهدی نخست وزیر عراق به امضا رساندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه‌شنبه در نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و عراق با تقدیر از استقبال گرم و صمیمی دولت و ملت عراق از هیأت جمهوری اسلامی ایران، گفت: روابط ایران و عراق ریشه در تاریخ داشته و همواره دوستانه و برادرانه بوده و ادامه خواهد یافت.

رییس جمهوری همکاری‌های دو کشور در زمینه حمل و نقل و ترانزیت را در گسترش روابط تجاری و اقتصادی مهم دانست و گفت: اتصال راه‌آهن عراق به راه‌آهن ایران که به واسطه کریدور شمال – جنوب به آسیای میانه و کشورهای آسیای شرقی متصل است، تأثیر بزرگی در روابط تجاری و اقتصادی منطقه خواهد داشت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=15200

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.