• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

«یوسف حجت» جایگزین معاون حمل و نقل و ترافیک است

  • کد خبر : 23027
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
«یوسف حجت» جایگزین معاون حمل و نقل و ترافیک است
پیروز حناچی، شهردار تهران، درباره استعفای معاون حمل و نقل و ترافیک و فرد جایگزین وی گفت: معاون جایگزین ایشان دکتر یوسف حجت از مدیران با سابقه کشور است که مشغول به کار شده اند. فعلا سرپرست معاونت هستند تا مقدمات کار در مراحل بعدی طی شود. جناب آقای پورسیدآقایی نیز دومین بار بود که استعفا داده بود و فشار سنگینی را تحمل می کرد، در این زمینه مورد خاصی دخیل نبود. 
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از اعتمادآنلاین، پیروز حناچی، شهردار تهران، در حاشیه مراسم اهدای ماشین آلات خدمات شهری به شهرهای سیل زده استانهای خوزستان، لرستان و گلستان با حضور در جمع خبرنگاران به علت اهدای ماشین آلات به مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: بعد از سیل امسال شورای شهر تهران بودجه ای به مناطق سیل زده اختصاص داد. شهرداری تهران نیز با توجه به نیازهای تخصصی این شهرداری ها، بودجه مذکور را تبدیل به کشنده های تولید داخل کرد و آن ها را به مدیریت شهری مناطق سیل زده اهدا کرد تا در زمینه های مختلف از آن استفاده کنند. 

وی افزود: به هر صورت این کار مرسوم نیست که ما خارج از محدوده و حریم شهر تهران اقدامی انجام دهیم، اما سیل اخیر رویدادی عادی نبود و طبق مصوبه هیات وزیران استانها به کمک سیل زدگان رفتند. شهرداری تهران نیز جزو اولین گروههای اعزامی بود و این اتفاق در حالی افتاد که تهران خود در معرض سیل قرار داشت. با این وجود، همکاران من در مدیریت شهری توانستند از بخش عمده‌ای از آلام مردم بکاهند. 

حناچی در ادامه درباره استعفای معاون حمل و نقل و ترافیک و فرد جایگزین وی گفت: معاون جایگزین ایشان دکتر یوسف حجت از مدیران با سابقه کشور است که مشغول به کار شده اند. فعلا سرپرست معاونت هستند تا مقدمات کار در مراحل بعدی طی شود. جناب آقای پورسیدآقایی نیز دومین بار بود که استعفا داده بود و فشار سنگینی را تحمل می کرد، در این زمینه مورد خاصی دخیل نبود. 

وی با بیان اینکه به هر حال تغییر و تحول در شهرداری تهران طبیعی است و ما باید آن را به شکلی مدیریت کنیم که بهره بیشتری ببریم، ادامه داد: حوزه حمل و نقل و ترافیک بسیار گسترده است که طرح ترافیک یکی از پروژه هاست. هر کدام از اینها مدیران را مستهلک می کند. 

حناچی درباره حواشی فعالیت «بیدود» و تکلیف ودیعه‌های مردم نزد این شرکت نیز گفت: شرکت متعهد به پرداخت پول هایی است که مردم به حساب ریخته اند. به هر صورت سرمایه گذاری برای دوچرخه در هیچ کجای دنیا اقتصادی نیست و معمولا در کنار موضوع دیگر است یا جنبه تبلیغاتی دارد. ما هم به شرکت بیدود پول نداده بودیم اما فضا را در اختیار قرار داده بودیم. این تجربه را هم ادامه خواهیم داد. 
وی در ادامه احتمال انتصاب سید مناف هاشمی به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک را رد کرد. 

حناچی در پاسخ به این سوال که آخرین باری که از اتوبوس و ناوگان شهری استفاده کرده است چه زمانی بود، گفت: «چو دانی و پرسی سوالت خطاست». روزهای سه شنبه با وسیله حمل و نقل عمومی و دوچرخه در شهر تردد می کنم و می دانم در زمینه حمل و نقل عمومی مشکل داریم. به طور مثال، در تهران ۳ هزار اتوبوس کم داریم و برای تکمیل حمل و نقل ریلی به ۲ هزار واگن نیاز است. ما هم تمام تلاش خود را می کنیم تا در مقیاس دولت این مساله را حل کنیم. 

وی در پایان درباره زمان ارائه بودجه ۹۹ گفت: بودجه در دی ماه ارائه می شود اما قبل از آن یک متمم به شورا خواهیم برد.

حناچی با یادآوری این بیت از سعدی مبنی بر اینکه «بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند/چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار» به سیل فروردین ماه امسال اشاره کرد و گفت: تجربه ای را که در آغاز سال نو داشتیم تجربه بی بدیلی در ۵۰ سال اخیر بود و در عین آن که نعمت الهی محسوب می شد، مشکلاتی را هم به بار آورد. البته، ایجاد این مشکلات شاید ناشی از اقدامات خودمان بود که به اندازه کافی هوشمندانه عمل نکردیم. به طور مثال، در پل دختر و شیراز بخش های قدیمی شهر آبگیر نبودند، اما سازه های جدید را آب با خود برد.

وی افزود: البته بخشی از این اتفاق اجتناب ناپذیر بود؛ وقتی ورودی آب افزایش می یابد چاره ای جز باز کردن دریچه ها نیست که تبعات آن را مردم در پایین دست سدها تحمل می کنند. کشاورزان خوزستان در دشت آزادگان نیز آسیب های جدی دیده اند که ما تلاش کردیم با آن ها همدردی کنیم. همچنین، اولین تیم امدادی شهرداری تهران به عنوان نخستین تیمها در آق قلا حاضر شد و تیمهای بعدی بلافاصله در خرم آباد و پل دختر و پس از آن به خوزستان اعزام شدند.

شهردار تهران گفت: این در حالی بود که ما در تهران در معرض سیل بودیم، به طوری که در ۱۲ فروردین ماه تا آستانه وقوع سیل پیش رفتیم. به هر حال سیل امسال و کمکهای ارگانهای مختلف نمایشی از همدلی و افزایش سرمایههای اجتماعی بود. 

حناچی با اشاره به احتمال وقوع زلزله در تهران نیز عنوان کرد: در بزرگ ترین تهدید تهران که زلزله است هیچ راهی جز معین بودن سایر استانهای کشور و کمک آنها به تهران وجود ندارد.  

وی با اشاره به استقبال خاص مردم خوزستان در جریان بازدید خود از مناطق سیل زده گفت: از منطقه دشت آزادگان خوزستان در محدوده سوسنگرد، حمیدیه، بستان، سعیدیه و روستاهای اطراف شناخت داشتم. زمان بازدید از این مناطق نیز اهالی منطقه دهلویه استقبال خاص خود را از گروه ما انجام دادند که حاکی از رضایت آن ها از عملکرد ما بود. 

حناچی به تجربه خود درباره بازدید از مناطق سیل زده آق قلا نیز پرداخت و تصریح کرد: زمانی که در شورای عالی شهرسازی و معماری بودم در مورد منطقه ای در آق قلا بحث بود که در آن ساخت و ساز شود، البته خوشبختانه ساخت و ساز صورت نگرفت. در سیل اخیر نیز همان بخش زیر آب رفت.

شهردار تهران با بیان اینکه اگر بتوانیم از متخصصصان استفاده کنیم در این بحران ها کمتر آسیب خواهیم دید، تاکید کرد: امیدوارم از سیل امسال درس گرفته باشیم که اگر درس نگرفته باشیم مصداق آن شعر می شویم که «آن که ناموزد ز دست روزگار/هیچ ناموزد ز صد آموزگار».

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23027

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.