• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

یکهزار دستگاه واگن‌ و لکوموتیو امسال در کشور تولید می‌شود

  • کد خبر : 17557
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
یکهزار دستگاه واگن‌ و لکوموتیو امسال در کشور تولید می‌شود

0 (0) مدیرعامل شرکت راه آهن ج.ا.ا ؛ یکهزار دستگاه واگن‌ و لکوموتیو امسال در کشور تولید می‌شود زنجان – ایرنا – مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: طبق قراردادی که بین وزارت راه و شهرسازی و برنامه و بودجه داریم برای سالجاری حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال منابع برای تولید حدود یکهزار […]

0
(0)

مدیرعامل شرکت راه آهن ج.ا.ا ؛
یکهزار دستگاه واگن‌ و لکوموتیو امسال در کشور تولید می‌شود

زنجان – ایرنا – مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: طبق قراردادی که بین وزارت راه و شهرسازی و برنامه و بودجه داریم برای سالجاری حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال منابع برای تولید حدود یکهزار دستگاه انواع واگن‌های باری، مسافربری، خودکشش و لکوموتیو شود که بخشی از سفارش این طرح در شرکت ایریکو شهرستان ابهر استان زنجان خواهد بود.

سعید رسولی عصر پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از ۲ فیدر تخلیه و بارگیری ترکیبی ایستگاه راه آهن بناب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امروز برای بهره برداری از یکی از پروژه‌های کوچک پربازده در استان زنجان هستیم این پروژه ۲ فیدر تخلیه است و با خط فرعی که برای آن احداث شده در مجموع یک و ۲ دهم میلیارد تومان سرمایه گذاری قابلیت تخلیه روزانه ۳۰ واگن را دارد.

وی یادآوری کرد: بارهای این فیدر در گذشته جاده‌ای جابجا می‌شد که مصرف سوخت، استهلاک جاده، حوادث و آلایندگی‌های زیست محیطی را به دنبال داشت.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست راه آهن براین است با تاثی از منویات مقام معظم رهبری در بند ۲۵ سیاست‌های کلی بند ششم اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی را در اولویت قرار دهد.

رسولی اظهار داشت: شبکه ریلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با طول بیش از ۱۱ هزار کیلومتر آمادگی جابجایی حمل بار در مسیرهایی که شبکه ریلی وجود دارد، را دارد.

به گفته وی، اشکالی که در گذشته وجود داشت و امروز از آن رنج می بریم خیلی از مراکز بار در نزدیکی شبکه ریلی هستند اما اتصال به ریل را ندارند و تخلیه و بارگیری مرکب آنها منجر به افزایش هزینه شده لذا بار به وسیله جاده در مسیرهای طولانی منتقل می‌کنند.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بر همین اساس تاکید می‌کنیم با توسعه مراکز و پارک‌های لجستیک و اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی بهره وری شبکه ریلی را ارتقا دهیم.

رسولی به بازدید از کارخانه ایریکو اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه امسال به نام رونق تولید نامگذاری شده بیش از هر سال وظیفه داریم باید توجه به تولید داخل داشته باشیم وظرفیت های قابل توجهی در این کارخانه داریم.

وی تاکید کرد: از این محل و ظرفیت تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ قراردادی بین وزارت راه وشهرسازی و برنامه و بودجه داریم برای سالجاری حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال منابع برای تولید حدود یکهزار واگن‌های باری، مسافربری، خودکشش و لوکوموتیو شود که بخشی از سفارش این طرح در شرکت ایریکو خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: سفارش بازسازی واگن‌های مسافری نیز برای شرکت ایریکو داده می‌شود و امیدواریم سفارشی که از شرکت مترو هم می‌گیرند سال پرکاری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، ایستگاه باز بین المللی بار بناب یک ایستگاه بعد از سلطانیه قرار دارد، ۲ ایستگاه باری خارج از حوزه این استان در استان‌های قزوین و مراغه فعال است و در این ایستگاه‌ها ترانزیت خارجی، حمل و بارگیری می‌شود.

ایستگاه باز بین المللی بناب، مبدا و مقصد بار ترانزیت در سطح شبکه‌های راه آهن‌های دنیا UIC)) شده است.

شبکه‌های راه آهن عضو اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها می‌توانند از این ایستگاه به عنوان مبدا و مقصد کالا استفاده کنند.

عمده محموله‌های جابجایی از خط ریلی ایستگاه باز بین المللی بار بناب، گندم، مواد صنعتی شوینده، کاشی مواد معدنی و خاک سنگ روی بوده و مواد اولیه و صنعتی نیز از ترکیه و بنادر جنوبی وارد می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=17557

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.